måndag 7 december 2009

Herman, kalas och forum

Mamma fyllde år i lördags. Kalaset var igår. Som alltid var det massor av god mat och magen stod i fyra hörn efteråt. Presenterna från oss var (jag glömde tyvärr ta kort) en mugg med Elvis Presley på, en tavla med Elvis Presley på och en lpskål som jag gjort av en gammal Elvis skiva. Märks det att mamma gillar Elvis??? I skålen hade jag lagt en kartong med tryfflar. Mamma är som jag en bokälskare. Hon köper sina böcker istället för att låna dom. Vilket är bra för mig som vill låna inte äga. Nu känner jag mig lite trött på fackböcker. Även om jag läser Amy varje dag. Nu vill jag läsa deckare och ha lite spänning.

Jag lånade två Agatha Christie och 5 Mrs Pollifax av mamma. S gillar också att läsa och hon lånade Djävulen bär Prada. Jag väntar fortfarande på massor med saker med posten. Idag var det äntligen post igen. Men det kom bara min Vårdfacket och en skänk pengar från Rädda barnen.

Jag väntar på 4 biobiljetter. Petra med bloggen Gratis är gott får hur många biobiljetter som helst varje månad verkar det som. Men 4 stycken är mer än vad jag brukar få eftersom jag inte brukar få någon. Jag svarade på ett erbjudande om 4 Amelia, 2 biobiljetter och ett läppglans för 49 kronor. Det är halva biljettpriset. Även om det inte var gratis som hade varit bättre. Sen har jag roat mig med att skriva 25 inlägg på ett reseforum. 2 timmar tog det. Alla som skriver 25 inlägg i november - december får 2 biobiljetter. Kolla här.

När jag jobbade för ett par veckor sedan hade sköterskan jag jobbade med fått Herman av sin kollega. Hon lovade att jag skulle få av henne sen, men hon glömde nog bort det. Eller så dog han. Men igår efter kalaset hos mamma åkte maken iväg och firade sin systers make som fyller idag. Då fick han en Herman till mig av sin mamma.

Herman är någon typ av surdeg men istället för limpor blir han en kaka. Jag har matat honom idag. Sen efter en matning till om några dagar ska han delas upp i 4 delar och varje del ska ges bort. Igår kväll när jag låg och läste Amy blev jag sugen på pizza. Dom gjorde pizza i boken. Så det fick det bli till kvällsmat. Maten efter mamma hade hunnit sjunka undan lite. Med pizzastenen som jag fick i julklapp förra året smakar pizzan precis som från pizzerian. Det enda som skiljer är priset. Ungefär 10 kronor för 5 hemgjorda. Men då blir dom mindre än dom köpta. Men när man köper en pizza äter man upp hela bara för att den finns där. Så en mindre pizza blir man lagom mätt på.

1 kommentar:

Esbe sa...

Herman är så god! Skulle vara trevligt att få hem honom!

Kul presenter!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...