torsdag 10 december 2009

Dammsugarpåsar

S uppvisning igår gick jättebra. Dom visade vad dom lärt sig under terminen. Det var både dans, sång och teater. Sen måste jag skryta lite (ganska mycket). Mina havrebollar. Det var en hög kvar efter att vi hade fikat. Vi i publiken fikade under showen. Efteråt skulle S och hennes klasskompisar fika. Vi skulle få ta med oss havrebollarna som var kvar hem. Men S klasskompisar tyckte att dom var så goda att dom nästan slogs om dom. En sa till och med "Gud vilka goda vem har gjort dom?" Jag som var stolt som en tupp kunde inte vara tyst utan sa att det var jag. Hon undrade då om jag jobbade på bageri. Kul!
Makens uppgift är att dammsuga huset. Han byter aldrig dammsugarpåse. Vilket är tur för mig. Jag återvinner dom.

Jag klipper upp den använda påsen och häller ut innehållet. Sen viker jag kanten och häftar ihop den. Så varje påse använder jag två gånger. 1 paket med 4 påsar kostar 159 kronor. Det blir 39,75/påse. Varje gång jag återvinner den sparar jag 40 kronor. Jag klurar på om jag kan göra något annat än stämpla så jag kan använda varje påse 3 gånger istället för 2? L:s klass håller på med kulor nu. L fick en av L. Men ville ha fler. Jag letade då reda på dom kulorna vi sparat sen S och M var små. L letade ut dom finaste och la dom i en äggkartong. Jag vet inte vad som är bäst. Fengshui eller hamster? Enligt Fengshui ska man ha så lite saker som möjligt. Enligt Amy ska man vara en hamster och spara nästan allt. I och för sig har jag två bevis senaste veckan på att det är bra att vara hamster. Vingarna när L var ängel på maskeraden och kulorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bästa sättet att tömma påsarna tycker jag är att "dra" ur skiten ur hålet där slangen går in. Behöver endast byta påse max 1 gång per år. Ingen risk att påsen går sönder då.
Lycka till

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...