onsdag 9 december 2009

Krångligt och förvirrande

S ska uppträda med klassen ikväll. Jag ska egentligen jobba men S insisterade på att jag skulle vara med. Så jag ringde och "sjukanmälde" mig. Jag hade tänkt att jobba eftersom maken kommer ikväll. Jag får alltid gå själv till alla L:s avslutningar och fester och annat så det var makens tur att gå själv. Men S tyckte det var orättvist att jag "bara går på alla L:s saker men inte hennes". För bara ett par dagar sedan skrek S att hon ville att jag skulle jobba heltid så jag sa att om jag jobbar heltid kommer jag ännu mindre på grejer. Vilket inte alls gick hem.
Igår när jag skulle sätta på eftermiddagskaffe så råkade jag slå till filterhållaren (som var öppen) så piggen som håller filterhållaren gick av. S och jag fick stå och hålla i filtret hela tiden. Maken lagade den med en skruv.
Jag som trodde vi var tvungna att köpa en ny kaffebryggare också. Mixern och skärmaskinen är ju redan sönder.
Två av mina reserverade böcker hade kommit. 10 tankar om tid och Guld. Jag hade även reserverat en engelsk bok till S som hon hade hört skulle vara bra. Den kom också. S och L var med till biblioteket. S hittade en bok till. L hittade som vanligt massor med böcker. Jag blir så glad. Dels för att S har upptäckt glädjen över biblioteket. Dels över att dom gillar att läsa precis som jag.
Jag håller nästan utkik i fönstret varje dag efter posten. Min väntar på lista är nästan lika lång som gatan. Men den enda som kom idag var en påse bilar. Gratis från Discshop. Inte ens porto. Bingosidan jag gjorde reklam för igår mailade mig idag att inlägget var okey och att dom skulle skicka biobiljett. En annan blogg jag läste fick två stycken men det lät som jag bara skulle få en. Men, men. Jag är lika tacksam ändå. Att det är så enkelt att få biobiljetter. Reseforumet som man får 2 biobiljetter om man skrev 25 inlägg har inte hört av sig. Men den sidan var riktigt bra. Jag skrev en massa frågor som jag har fått massor med bra svar på. Så jag har till och med skrivit fler inlägg och kommer fortsätta skriva ännu flera. Jag svarade på ett erbjudande om 3 ice age filmer från barnens filmklubb för ett tag sedan. Jag vill ge L filmerna i julklapp. Idag tänkte jag att jag skulle maila dom och fråga om filmerna är på väg. Det har hänt förut att jag svarat på ett erbjudande men så gäller det inte längre. Då struntar företagen bara i att skicka varan. Dom hör aldrig av sig. I och för sig var detta genom Gratisbio så jag tror att erbjudandet fortfarande gällde. Jag gick ut på Home enters sida. Letade efter en kontaktsidan. När jag inte hittade någon tryckte jag på Läs mer om Home enter och det poppade upp en ny sida. Då tryckte jag på contact us. En sida som var på english. Där hittade jag barnens filmklubb och tryckte. Och upp poppade den första sidan jag var inne på!!!!! Att det ska vara så krångligt att hitta det man söker!!! Jag hittade till slut en mailadress som jag fick kopiera. Jag skrev:
Hej.
För någon månad sedan tackade jag ja till ett erbjudande från er om 3 ice age filmer och jag tror att det var ett mjukisdjur med också, men inte säker. Jag tänkte ge paketet i julklapp och undrar när det kommer? Om det hinner komma innan jul eller om jag ska se mig om efter något annat?
Tack för svaret
Nu hoppas jag dom svarar så fort som möjligt så jag hinner köpa något annat. Idag är det sista gången på miniorerna innan jullovet. Ingen har samlat till något vad jag vet. Vissa av barnen går själva hem och vissa går tillbaka till skolan så alla föräldrar är inte ens där så en insamlingen kanske är svårt. Eller så kanske man inte samlar längre? Jag tyckte i alla fall att L ska ge något så vi köpte en påse marsipangrisar.Men så visar sig tänk om monstret. Tänk om det är för lite? Tänk om någon annan inte har med sig något? Tänk om någon annan har med sig något?


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...