fredag 4 december 2009

Väntan

Först svar på några frågekommentarer. Det är från Freesweets jag fick godiset. Det tog ungefär 1,5 vecka innan jag fick det efter jag beställt. Jag väntar på massor med gratissaker och erbjudanden. Jag springer ut och kollar posten flera gånger/dag nästan. Petra med bloggen Gratis är gott fick sitt förkläde från Old el Paso för flera dagar sedan. Jag beställde mitt dagen efter henne och jag har fortfarande inte fått det!!! En annan sak som hon fått men inte jag är vattenkokaren. Hon hade sammanställt hur mycket hon fått gratissaker för i november och kom upp i 6510 kronor!!! Hur mycket som helst. Nu är jag bara nybörjare på detta men jag tvivlar på om jag kommer att komma upp i såna summor. Det som jag kommer på nu är:
2 ketchupppumpar 199 kronor/styck = 398 kronor.
En Monsters vs Aliens dvd värde 199 kronor.
Två fotoböcker värde 250 kronor/styck = 500 kronor.
En massa godis.
En liten mixer.
En Pippi bok.
Ett dataspel Skägget i brevlådan.
En mjukisanka.
Det var inte så dåligt för att vara nybörjare. Över 1000 kronor!!! På posten idag kom godiset som jag beställde på Discshop. Jag har skrivit in streckkoderna i makens namn för att få en rabattcheck till. Jag fick betala 29 kronor i frakt för godiset. Med makens check ska jag bara beställa för 20 kronor och få frakten gratis. Jag har även varit till Coop och tagit ut ett paket. Det var vinsten som jag vann i Fibro-Mias tävling. Nu ska jag bara komma på var jag ska sätta hyllan. Obs bilden har jag lånat från Fibro-Mia. Men nu är det ingen post förrens på måndag igen. Suck!!!!Alla julkort är gjorda och skrivna. Jag tröttnade på att vänta på maken så jag försökte mig på korten igen. Jag gjorde dom större så hela texten blev med. Jag gjorde 6 kort med L som tomte. Några kort hade vi hemma så dom tog jag till makens kusiner och några av mina aldrig träffar kompisar. Sen har jag hjälpt L att göra 3 kort. (bilden). Dom ska hon skicka till L, H och J. L och H:s kort lägger vi direkt i deras brevlåda så 10 stycken frimärken behövs. Jag har då dragit ner rejält på kortskrivande och skickande.

Jag var uppe i över 600 poäng på Gratisbio och skulle byta in dom mot presentkort på 150 kronor. Det var en undersökning som jag svarat på för över en vecka sedan som jag aldrig fick poängen för. Jag skrev då till Gratisbio och påpekade det. Dom "tackade" mig genom att ge mig 10 poäng för undersökningen. Men dom drog bort 5 poäng för en annan undersökning + 60 poäng för Netonnet som jag handlade julklappar till M på. Så nu har jag mindre är 600 poäng och fick skriva ett mail till till Gratisbio. Är det bara mig dom strular med poängen med???? Jag har bloggat om dom flera gånger. Då ska man få 10 poäng varje gång. Men jag har bara fått poängen för 2 av gångerna. Suck!!!!!!!!!!!!!

På miniorerna i onsdags gjorde L en gris. Den sitter i en blomma i sovrumsfönstret och jag blir glad varje gång jag ser den.På kyrkråttorna gjorde hon en tomteråtta (vad annars).

1 kommentar:

Maria sa...

Hej vännen
Jag har också beställt förklädet, faktiskt samma dag som du, men inte fått det. Hoppas det kommer snart
Det är ju helt otroligt vad Petra tjänat,över 6000 kr på en månad !! Men du har ju fått till det riktigt bra du också, tycker jag, för att vara nybörjare som du säger.

Ska nog ta och beställa lite godis så att man hinner få det före jul ;-)

Ha det så gott i helgen

Kraam Maria

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...