lördag 9 januari 2010

En till shoppingdag

S fick en massa presentkort i julklapp. Hon ville gå på mellandagsrean för att få mer värde för pengarna. Att trängas med en massa människor på reor är inte riktigt min grej så jag värvade mamma att gå med S. Men det räckte inte! Så idag styrde jag, L och S färden mot det stora köpcentret på den andra sidan staden. Jämt när vi åker dit har jag en lista längre än tåget. Idag fick jag dra ner på listan av ekonomiska skäl. Ikea fick inget besök. Presentkort på Ikea önskas när jag fyller tack. Jag fick också presentkort i julklapp så HM blev gratis. Det enda som inhandlades där var trosor till L, ett hårband till L, en tröja till L och ett par röda tights till mig. Samma sak varje gång när jag ska handla kläder, jag kommer hem med massor till L men inget eller nästan inget till mig själv. Apoteket är en yrkessjukdom men det enda jag köpte där var Voltaren och c-vitaminer. Jag köper alltid en massa olika vitaminer för att jag inte vet om vi får i oss alla näringsämnen. Det är olika bud överallt tycker jag. Men jag har för tillfället i alla fall bestämt att vi ska sluta med alla vitaminer förutom c vitaminerna. När alla (utom L) känner sig sjuka eller förkylda eller på väg att bli förkylda brukar vi bosta med c-vitaminer. Hälsokosten var nästa stopp där jag köpte c-vitaminer för barn i tuggform till L. Hon fick en när vi kom hem och tyckte dom var goda. Hon brukar vara väldigt svår att få i tabletter annars och tycka att allt är äckligt.
Hobbyaffären och kaffe/chokladaffären fick också ett besök. Vad jag köpte i hobbyaffären säger jag inte eftersom jag redan klurar på morsdags presenter. Expediten i kaffeaffären fick sig ett gott skratt. Jag sa i kassan att jag ville ha hela kaffebönor att göra ljus med så enda kravet jag hade var att dom luktade gott. Dom luktar verkligen. Vi lämnade dom i bilen när vi åkte till djuraffären, när vi kom ut igen luktade hela bilen kaffe. Nu luktar hela mitt syrum. På djuraffären blev det djurmat och fler akvarie fiskar. 5 svarta Molly och 5 platy och en kampfisk. Den var verkligen jättefin. Jag hade ett presentkort på Cervera också men hittade inget där. Jag var ute efter ljustaken på bilden och stora koppar. Det skulle ha blivit en kassabok också. Jag måste bara få ordning på våra rörliga utgifter. Men så kom jag på att vi har en kassabok i datorn. Kvittona samlar jag i en plastficka. Bra även när jag ska redovisa på GFKonline vad jag köpt. Jag vet inte vad som tagit åt maken. Jag har tjatat hur länge som helst (nästan ända sen vi flyttade hit) att han ska städa och rensa i hobbyrummet och garaget (Feng shui) men han vägrar. Men nu när jag jobbade måndag -onsdag har han rensat och städat hela hobbyrummet. Man ser bänkarna!!!!! Det kom fram 3 bokmärken som jag försökte att göra för flera år sedan. Dom blev inte riktigt bra så dom låg på makens axlar nu. Det är M, S och L på ett kort, en plastficka och två magneter. Plastfickan vill inte klistar ordentligt och magneterna vill inte klistra heller. Till kvällsmat blir det hemgjord kebab gjord i mammas gamla matberedare. Hon köpte en ny och jag fick ärva hennes gamla. Det var en sån jag hade förut men hade sönder. Enda felet med den är att mamma kört den i diskmaskinen så att den har svällt och är jättesvår att få på locket. När L får lördagsgodis i stora påsar delar jag upp det och lägger över det i en korg. Det är en korg av pärlor som min morfars mamma gjorde till mig när jag var liten.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...