tisdag 9 februari 2010

800 inlägg!!!!!!!

Har jag verkligen skrivit så många!!!! Apelsinsaften har jag lagt ut på min receptblogg som finns här.
Idag har jag gjort gratisfynd och blivit generad. Jag har gått med på två sidor på Facebook där man skänker och byter grejer med varandra. Jag la in att jag ville ha en våningssäng och sen glömde jag bort det. När jag kom på det x antal dagar senare hade jag fått ett svar. Så jag skickade ett meddelande till henne, men dom hade slängt den. SKIT!!!!! Men så såg jag en kille som ville bli av med en bilmatta. M hade en när han var liten men den gav vi bort till makens kusinbarn. Vi trodde inte att vi skulle få en liten tjej som gillar att leka med bilar mer än dockor. Så jag lämnade en kommentar och han skickade ett meddelande.

Vi har hämtat den idag. Helt gratis. Gillar!!!! Innan vi hämtade bilmattan var L och jag till biblioteket. En bok som S lånat gick ut idag och gick inte att låna om. L är fortfarande snuvig så hon har inte varit på lekis idag heller. Vem träffade vi på väg till biblioteket? L:s fröken såklart. Hon undrade om L var bättre vilket jag sa att hon var. Sen undrade hon om L skulle komma imorgon vilket jag inte visste. Det beror på hur mycket hon hostar inatt. M har nästan slutat hosta helt på nätterna, men L har tagit över. På biblan har dom ett pocketbord. Man byter med sina gamla pocketar. Jag böt till mig Simplify your life och Fjärilsflickan. Sen hämtade jag Godis av Elisabeth Johansson. Vilken bok!!! Jag har bara hunnit bläddra i den än men jag vill ha den när jag fyller tack!!!!! Godisarna i den är såna man kan köpa i affären. Bland annat chokofanter, marsmallows och polkagrisar. I mitten av maj åker S till Spanien med sin spanska grupp i skolan. I utbyte kommer en spanjor hit i slutet av mars. H*n ska bo hemma hos eleverna. Alltså bland annat hemma hos oss. Jag fick en spanska kurs av mamma i julklapp en gång men ingenting har fastnat mer än att jag kan räkna till 10, säga hej och kyckling. Någon som vet hur man kan lära sig spanska? Gärna under sömnen på 1 månad. jag har ingen tid över på dagarna. Vad som är ännu värre är att när S kommer hem från Spanien och har varit hemma ca en vecka ska hon (troligtvis) åka till Frankrike och spela teater. Dom är så få som läser franska så dom som har bäst betyg i övriga ämne får åka. I utbyte kommer en fransos och ska bo hos eleverna som får åka. Troligvis i slutet av mars. Det enda jag kan säga på franska är "vill du ligga med mig ikväll". Och det tror jag inte att jag ska säga. Så det som ska göras innan mars är: fixa ordning kontoret, fixa en eller kanske två extra sängplatser och lära sig tala spanska och franska gärna flytande. Självklart blev det provsmakning av semlor igår kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack igen en gång!
AnnH

Maria sa...

Hej vännen

Nu gör jag ett nytt försök att hålla igång min blogg i bloggvärlden. Har haft en riktigt tuff period och den pågår än, läs mer om det på bloggen.

Sitter här mitt i natten då jag har för ont för att lägga mig i sängen ....och du är bara så underbar :-))

Fick mig ett gott skratt och härliga bilder i huvudet när jag läste vad som händer i mars hos er.
Ser med stor glädje fram emot att läsa din blogg under denna tid hihi
( självklart läser jag ju den annan tid också )

Tack för att du förgyllde min natt med ditt inlägg ;-)
Och grattis till mattan ! Gratis är alltid gott .

Sköt om dig

Kraam Maria

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...