söndag 28 mars 2010

Dröm-mousse, Traderagalen och värmeljus

Receptet som förhoppningsvis ska ge mig en kitchenaid för nästan 6000 kronor är dröm-mousse. Receptet finns på min receptblogg här. 15 stycken veckovinnare får en kitchenaid. 5 stycken av dom går vidare och ska vara med på chokladmässan i Stockholm i höst. Där får dom visa sitt bidrag och får varsin helig låda som dom ska tillreda inför alla mässbesökare. Det vet jag däremot inte om jag klarar av. Jag vill bara gå till veckofinalen och få kitchenaiden men inte gå vidare till mässan. Jag tände nästan inga lampor alls igår på hela kvällen. Istället tände jag alla värmeljuslyktor vi hade. Blev jättemysigt, tyvärr fick vi slut på värmeljus. Tur att jag fick ett presentkort på 1000 kronor på Ikea när jag fyllde. När jag tittade ut lös alla lampor inne hos alla grannar utom en. Så i våran by var det tydligen nästan bara vi som släckte under earth hour.

Än så länge har jag bara fått bud på två av mina autioner på Tradera. Konstigt. Förra gången var det världens drag efter duplolegot. Jag har alla vanliga bitar i en auktion. Det är en låda full, den har bara kommit upp i 26 kronor. Jag trodde och hoppas att den skulle gå för minst 150 kronor, gärna mer. Sen har jag en sopbil och en zoobil ute men dom har jag inte fått några bud på än sålänge. Fast auktionerna går inte ut förens 1 april. Jag har gått igenom L:s vårgarderob. Jag har beställt 3 par skor till henne på skopunkten. Fotbollskor får hon ta sina gamla uteskor alltså behövde hon nya uteskor. Sandalerna var för små. Sen tog jag ett par finare skor också. Perfekt med ta 3 betala för 2. Jacka har hon två stycken, 2 var för små och ska läggas ut på Tradera. Men hon behöver en uteväst att ha över den ena jackan om det blir lite kallare. Kjolar har hon inga alls, bikini och baddräkt behöver hon ha en storlek större dom passar precis. Allt det har jag bjudit på på Tradera. Jag har blivit traderaberoende igen. Fotbollstrumpor ångrade jag mig angående och har också bjudit på ett par. L:s fötter äter strumpor så att då köpa ett nytt par känns sådär. Sist jag var på det stora köpcentret på andra sidan staden såg jag en tunika som jag bara ville ha jättemycket på Indiska. Jag köpte den inte utan tänkte göra det nästa gång jag kommer dit. Men så tänkte jag vidare. Jag vill inte köpa nya kläder för det känns bättre med begagnade. Det är en av anledningarna till att jag handlar åt L på Tradera. Så jag sökte på Indiska på Tradera och hittade massor med tunikor. Så nu får jag 4 - 5 stycken för samma pris om en ny.

Ni glömmer väl inte tävla hos mig om tvättnötterna. Tävlingen avslutas den 4 april. Kolla här.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...