fredag 19 mars 2010

Ojdå

Jag har som jag skrev igår mått dåligt flera dagar. Yr i huvudet, illamående och tryck i huvudet. Jag trodde det var sömnbrist eftersom jag sover så dåligt på nätterna. Men så slog det mig - jag kanske har högt blodtryck. Vi har en blodtryckmanchett så jag tog fram den. 199/138!!! Ojdå!!! Jag skulle ha jobbat ikväll men när jag ringde assistenten tvingade hon mig att vara hemma och att ringa sjukvårdsupplysningen. Vårdcentralen hade slut på telefontider. Sjukvårdsupplysningen tyckte att det inte var så farligt och att jag skulle ringa vårdcentralen på måndag. Jag skulle vila mycket. Om jag fick huvudvärk, kräktes eller svimmade skulle vi ringa ambulansen eller åka till akuten. Jag har bara jobbat en enda dag på hela mars. Alla andra har jag varit sjuk eller vabbat. Dessutom känner jag för att sparka mig själv där bak angående blodtrycket. Om vi åker på ett larm är det första vi gör (nästan) att ta trycket. Förutom att oroa mig för blodtrycket (så det blir ännu högre) har jag tvättat klart alla våra täcken, kuddar, filtar och överkast. Den stackars tvättmaskinen har gått varm hela veckan. Han skulle behöva semester i minst 1 månad nu. Våran knäppa granne skottade ut en massa snö från sin trädgård ut på gatan igår kväll, när han trodde att ingen såg honom. Jag höll knappt på att ta mig ut imorse när jag skulle lämna L på lekis.
Jag har även gjort iordning L:s nedersäng. Jag letade fram ett överkast (jag köpte det själv när jag var liten och familjen åkte flera mil till en annan stad som hade Ikea). Sen tog jag två kuddar som är som soffkuddar som jag fick ärva efter farmor. Nu har L en egen soffa. Hon blev så glad och ville ha en koja där. Vi satte en filt framför och L har varit där nästan hela eftermiddagen. Med posten kom det en dvd film. Min frus första älskare. Gratis från jag vet inte vad?3 shorts som jag vann till L på Tradera (ojdå jag glömde köpstoppet igen). 60 kronor inklusive frakt. L har brist på shorts till i sommar.Solrosskotten och ärtskotten växer mer och mer för varje dag. Jag tjuvsmakade på ett solrosskott och det var väldigt gott. Det kommer jag garanterat att göra fler gånger.Jag har ett citronträd som jag köpte när jag fick pengar av mamma och pappa i present när jag fyllde för flera år sedan. Det trivs inte så jättebra. Jag läste någonstans att det ska stå svalt men ljust på vintern. Så det står i källaren med en växtlampa. Det fungerar inte så jättebra. Så när jag hittade en bok som heter Citrus i kruka i min hobbybokklubb så köpte jag den. Jag gjorde det i februari men den kom idag. Författaren har ett citroträd som ger henne ca 40 citroner/år. Det ser jag fram emot. Jag ska följa hennes råd.Igår kväll skulle jag göra fiskbiffar men det var ingen som ville ha det. Så maken erbjöd sig att göra fiskpanetter. Det blev jättegott och jag som vill ha ett alternativ till fiskpinnar såg min chans. Men jag blev nerröstad. Jag får vara glad så länge som familjen vill äta hembakt bröd för det kommer protester på det med.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...