lördag 6 mars 2010

Pizza, kalas, kändisar och godispåsar

Jag är Buzzador. Det betyder att jag får prova olika produkter och buzza dom. Alltså prata om dom med andra människor i min omgivning. Jag har fått buzza bland annat svenska spel, grönsaks smördeg och Modifast. Nu har jag blivit uttagen att buzza Dove duschcreme och Loreal ansiktscreme. Duschcremen kom igår. Ihop med cremen var det en hög med rabattkuponger på duschcremen. Jag har varit sjuk och sjukskriven hela veckan. Imorgon fyller L 7 år och ska ha barnkalas. Idag var vuxenkalaset. Med tanke på det var jag tvungen att åka och handla igår. Det stora köpcentret på andra sidan staden med andra ord. Godisaffären var första stoppet. Godis till godispåsarna - 100 kronor ungefär. Leksaksaffären. S skulle köpa presenten till L och jag skulle köpa godispåsar. Dom enda godispåsarna som fanns var Nalle Puh. Fyller man 7 år och ska ha prinsesskalas kan man inte ha godispåsar med Nalle Puh på. Men blåsormar blev det. Det kommer 13 barn. Varje paket innehåller 6 tutor, alltså fick jag köpa 3 paket - 90 kronor. Efter lite klädaffärer, Lagerhaus och apoteket. Och Sisters. Jag är med i Chics läsarpanel och när jag kom upp i 250 poäng valde jag 4 gratis nummer. I första tidningen var det en kupong på gratis hårspray som skulle hämtas på Sisters butik. Var det dags för Coop som var sista stoppet, trodde vi, tårtgrejer, maränger och pepparkaksdeg. Men inga godispåsar!!! Vad göra? Vi fick ta en sväng till stora stadens leksaksaffär, där fanns det godispåsar med prinsessor på. 6 stycken i varje alltså 3 paket där också - 90 kronor. För påsar som man slänger på en gång! Jag skulle ha tagit bajspåsarna som jag köpte till Halloween. Men om man räknar på det så har hela L:s barnkalas gått på 500 kronor och då är hennes prinsessklänning på 100 kronor medräknad. När vi gick ur bilen i stora staden och var på väg till leksaksaffären mötte vi Peter Jöback. Mina ögon blev klotstora men S missade honom.
Det blev inte 7 sorters kakor på kalaset. Jag skippade bullarna. Vem vill ha torra bullar när det finns: biskvier, dammsugare, cupcakes, nötkakor, chokladkakor och nougatkakor? Ingen!Sen blev det Pickachu tårta. Hemgjord. Oblaten är köpt på Tradera. Fylld med jordgubbs fromage och citron fromage. Jag samlar fortfarande till biobiljetter från Procordia. Men det blir så gott med fromage eller mousse i att jag tror jag fortsätter med det även efter kampanjen är slut. Jag har bakat pepparkakor till L:s barnkalas. Syns det att det ska vara prinsesskalas???Maken svär men jag har målat ett väggord till. Välkommen i hallen.Till kvällmat blev det hemgjord pizza gjord på "min" pizzasten. Jag önskar mig en baksten i födelsedags present när jag fyller om 2 veckor. Dom som finns att köpa är för små för våran ugn så jag har skrivit till ett stenhuggeri och frågat vad dom ska ha för att göra en sten till mig. Sen har jag gett maken en önskan om att få den. När (om) jag får den kan vi grädda 2 pizzor i taget och då går det lite fortare. Jag svär att Margueritan idag smakade precis som köpepizza.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...