fredag 26 mars 2010

Skillnad på folk och folk

Anonym tyckte vi skulle ta bilskadan på försäkringen. Självrisken går på 5000 kronor, vi förlorar alltså 1000 kronor på att ta det på försäkringen.
Vi åkte till en bilfirma och skulle hämta den nya lampan idag. L och M ville gå runt och titta på lite bilar innan. M får förhoppningsvis sitt körkort i april, maj och vi ska då skaffa en extrabil ihop med honom. Det stod en hög försäljare och babblade med varandra. När det kom in medelålders/äldre människor sprang det genast dit en. Men ingen brydde sig om oss. Nu skulle vi ju inte köpa en bil direkt idag men det kunde ju inte dom veta. Vad var det som gjorde att vi inte var intressanta? Ser man ut på ett speciellt sätt eller? S och spanjoren åt på stan igår, men vi andra åt svenska köttbullar, potatis och brunsås och våfflor med hemgjort äppelmos och vispgrädde till efterrätt. Ikväll ska dom på fest på skolan och äta Tacopaj där. Det blev inte många kvällar som hon åt här. S och spanjoren har nu hunnit vänja sig vid varandra eller något. Igår kväll pratade dom som om dom vore bästa kompisar i hela världen. Dom kollade in killar i skolkatalogen och sa vilka som var snyggast. Tråkigt att det tog sån tid, imorgon åker hon hem.
Jag har tjänat 700 kronor på Tradera och tidningsförsäljningen så jag ska köpa någon av mina vill ha grejer i alla fall. Nu ska jag bara bestämma vilken:
Baguetteplåt. Jag bakar nästan allt vårat bröd själv, även baguetter. Dom är svåra att forma, blir lättare med en baguetteplåt.Frukttork. Att torka till exempel äpplen och bananer i till äppelchips och bananchips. Mycket nyttigare och godare än potatischips.Baksten. Jag har en liten pizzasten i ugnen. Med en stor baksten som tar upp hela ugnen kan jag göra större pizzor och även stenugnsbaka bröd. Juicepress. Att pressa apelsiner och andra frukter och grönsaker till juice, långa mysiga helgmornar.Sen skulle jag vilja ha fler jäskorgar. Mina mönster syns inte så bra, så jag skulle vilja ha en vanlig flätad korg. Brikettpress. Vi har fortfarande inte köpt någon ved och elräkningen går på över 5000 kronor varje månad. När vi eldar går den på runt 2500 - 3000 kronor.


Jag har tvättat M:s gamla urvuxna golfskor i tvättmaskinen. Det fungerar jättebra att tvätta skor och stövlar i tvättmaskinen. Det enda som inte fungerar är att tumla dom, då smälter dom. Tro mig jag har prövat. Jag tänkte lägga ut golfskorna på Tradera eller på annons i den lokala tidningen. Några av mina förodlade växter har kommit. Tomaten är den som det är mest i. Gurkan och solhatten har bara kommit en. 2 av chilisarna och kaffet har inte kommit alls. På brevlådan har det kommit 2 gratis dvd filmer. Closer och Coco chanel. Inga biobiljetter eller reklamskylt från Yourmail denna vecka heller.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...