torsdag 8 april 2010

Marmeladtokig har marmeladfabrik

Det är något med mig och marmelad. Fast jag har nästan 20 burkar marmelad i matkällaren var jag bara tvungen att koka mer.
Hallonchoklad marmeladen tog slut. Jag gav den sista burken till mamma i hennes påskägg. Hallonchoklad marmelad är bara så god att ha till ost bricka eller till lång lyxig frukost. Om jag inte jobbar extra på lördag kväll så vankas det ostbricka i det P: ska huset då. En ostbricka utan hallonchoklad marmelad går nästa inte. Jag har även hört att fikon marmelad ska vara gott till ostbricka. Snart är det mors dag och min mamma gillar marmelad nästan lika mycket som jag gör. Det blev två burkar hallonchoklad, men den ena ska svärmor få i mors dags present. Mamma har ju redan fått en burk i ägget. Sen blev det 3 burkar fikon marmelad så nu kan mamma få en burk till. Sen har jag bestämt att nu är vintern slut på allvar och våren har kommit. Jag har burit ner alla vinterkläder i källaren och burit upp alla vår och sommarkläder. Jag har även vädrat alla kläderna. Det blev även en automatisk utrensning av alla kläderna. En del hamnade i myrlådan. Målet med 10 saker denna vecka är uppnådd flera gånger om.
Jag har också märkt alla sakerna till loppiset på lördag. Det är inlämning imorgon kväll. Mitt jobb ringde och frågade om jag ville jobba extra på fredag kväll. Med en lön på 6000 kronor denna månad eftersom jag varit sjuk och vabbat nästan hela månaden, tackade jag ja. Maken erbjöd sig då att lämna sakerna bara jag fixade allt förarbete. Sist var det en kärringjä**l som snodde en bok som jag ville ha 50 kronor för rakt framför näsan på mig. Så idag räknade jag ihop hur mycket vi får om allt blir sålt. 600 kronor, men då ska scouterna ha 20% för att dom säljer sakerna. Nu tvivlar jag starkt på att allt blir sålt men några hundralappar blir det nog. På lördag har vi dessutom en annons i den lokala tidningen under säljes. En spolknapp/tryckplatta som jag fick gratis för flera år sedan. Ny i kartong, nypris 700 kronor. Och M:s gamla urvuxna golfskor. L:s gamla bord och stolar får bli en annons senare. Dels får man en gratis annons/månad och dels har jag bordet som såbord. Tradera gick ut idag. Dagens vinst blev bara 67 kronor. Men med förra veckans 299 kronor och eventuellt lite extra i helgen så närmar jag mig en ny vill ha i köket grej.
Juicepressen är redan köpt för förra veckornas Tradera pengar. Jag hittade en ny i kartong på Tradera som jag vann för 150 kronor. Det blev under halva priset mot en ny. Den kom igår. L och jag invigde den med att göra äppeljuice. 4 äpplen blev ett glas. Jäskorgar vet jag inte om jag vill ha längre. Jag har ju redan två stycken att då köpa en till för att få ett annat mönster känns sådär. Jag såg Leilas mat på tv4 plus igår. Hon gjorde pizza på en baksten. En av mina vill ha grejer är en baksten. Nu måste jag snart bestämma vad nästa vill ha grej ska bli, en baksten eller en frukttork.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...