söndag 11 april 2010

Ojdå

Jag hade tre presentkort som jag tänkte göra av med på det stora köpcentret på andra sidan staden och Ikea. När vi ändå var där var det en hög med andra affärer som också skulle besökas. Dessutom hade jag lovat L fler Bakugan eftersom hon rensat ut en del saker på sitt rum som jag sålt på Tradera och försökte sälja på loppis. S och L följde med.
Första besöket var Ikea där jag hade presentkort på 1000 kronor. Värmeljus köpte jag så det räcker ett bra tag. Lågenergilampor och batterier också. Vi har mest uppladningsbara batterier men i vissa av L:s leksaker och nummerupplysaren bland annat (nej jag har inte sagt upp den än, det kommer) fungerar inte uppladdningsbara. Sänglampa och skrivbordslampa till L, tallrikar, vinglas, burkar, sollampor till träden i trädgården och tårtpapper som man torkar av och använder flera gånger. Smart när man som jag inte vill slänga saker. 1076 kronor. Vi köpte också stenar. Jag fick en ljusstake som det ska vara flytljus i av M när jag fyllde år. Jag vill inte ha flytljus i den utan vanliga värmeljus så istället för vatten fyllde jag den med stenar.Tygaffären köpte vi flera påsar vadd. Jag ska fylla om några kuddar som inte blev sig riktigt lika efter tvätten. Det var skumgummi i dom och det knölade ihop sig. Återigen för att slippa slänga något i detta fall kuddarna så gör jag om dom. Jag köpte även en lagningslapp till L.s jeans. Hennes ben äter jeans som hennes fötter äter strumpor. Igen för att slippa slänga jeansen. Lappen kostade 45 kronor!! Det måste gå att göra egna snygga lappar på något vis. Då menar jag inte vanliga fyrkantiga jeanslappar som jag brukar sy på. På Cervera hade jag ett presentkort som jag fick i julklapp jag tror det var förra julen. Där hade dom en stekpanna som jag var ute efter. Våra 49 kronor från Ikea stekpannor är inte vad dom borde vara. Presentkortet var på 300 kronor. Stekpannan kostade 259 kronor. Jag kunde inte få pengar utan var tvungen att handla för hela beloppet. Det billigaste var värmeljus. Vilket gjorde att jag istället fick betala 29 kronor. S räknade ut att vi har nästan 600 värmeljus nu. Ojdå. Men jag gillar att ha ljus tända. I bokaffären köpte jag en kassabok. Det fungerar inte att skriva kassabok i datorn. När jag kommer på att jag har handlat och måste skriva upp det ligger jag oftast i sängen och ska sova och har stängt av datorn. På blomaffären blev det 2 groddtråg till och fler groddfrön. Ruccola, bockhornsklöver, rädisa och spenat. Jag hade ytterligare ett presentkort på HM. Där köpte jag faktiskt trosor till mig själv. Min rumpa äter trosor som L:s ben äter jeans och fötter äter strumpor. Jag hade 200 kronor men handlade för 313 alltså fick jag betala lite igen. S som ska köpa sina kläder själv nu när hon får studiebidraget sa att maken hade sagt att vi skulle betala hennes danskläder och hon behövde ett par tights så det blev nästa sak. På leksakaffären blev det L:s bakugan och tuschpennor till mig. Sista stoppet var djuraffären där det blev djurmat, två nya växter till akvariet och 10 Neon tetra. Igår var maken och jag och köpte en ny madrass till L:s säng. Den kostade 500 kronor. Jag hade "glömt" det när jag var och handlar idag och tänkte det är lugnt jag har över 2000 kronor. När jag kom och och loggade in på banken hade jag 176 kronor kvar. Ojdå. Att så mycket småsaker kan kosta så mycket ihop. Det var dessutom mina Tradera pengar så det blev visst ingen baksten eller frukttork denna gång heller. Jag har i alla fall bestämt mig för att lägga ut fler saker på Tradera nästa vecka. Hennes negativitet ska inte påverka mig. Hur kan duplolego klossar gå sönder??? Fikonmarmelad men vitmögelost och kex var en riktig höjdare. Det ska jag helt klart äta flera gånger.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...