fredag 9 april 2010

Storkok, jobb, extrajobb, L fotograferar

Det är tur att vi har en digitalkamera. L gillar att ta kort. När hon hittar kameran kan hon ta bild på bild på bild. På leksaker, på oss och på favoritmodellen Skutt.
Det hade gått åt många filmrullar till hennes bilder. Vissa blir inte så bra.Ibland drar hon undan kameran innan den har tagit klart kortet.Men några blir riktigt bra, nästan bättre är mina bilder. Vi äter rätt mycket chili con carne. I mitt recept ska det vara en burk med kidneybönor. Konservburkar känns sådär så jag brukar köpa torra bönor och koka dom. Dom ska blötläggas i minst 10 timmar och sen koka i 60 minuter. Att då göra bönor till en gång känns inget bra - alltså gör jag storkok. Jag kör dom i tryck-kokaren så 60 minuter blir bara 30. 4 påsar till kommande chilisar blev det.Vi äter också mycket pizza. Jag brukar koka pizzasås. Det känns också sådär att koka sås för en gång. För att spara tid, disk och el så gör jag jättesats där också. 6 gånger räcker satsen idag till. För ett tag sedan försådde jag en massa grönsaker och annat. Vissa saker kom inte upp alls och vissa saker kom upp så lite att det behövs mer av. Så det har jag sått om. En av chilisorterna kom inte upp alls. Solhatt, gurka och melon har jag sått mer av. Jag har även rensat ut och märkt fler saker till loppiset. Jag tvättade L:s urvuxna skor, stövlar och vantar bland annat. Nu ska maken bara komma ihåg att lämna in det och sen ska det bara bli sålt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...