söndag 2 maj 2010

Mer tradera, blender och nyckelbatteri

M ringde maken och skulle fråga när han hade åkt så vi visste på ett ungefär när han skulle komma. Han hade inte åkt alls för bilen hade gått sönder. Något mer visste inte M eftersom han blev jättearg och skrek att vi skulle bytt bil istället för göra iordning badrummet. Med tanke på att det rann vatten i taket på tvättstugan varje gång vi spolade i toaletten så var det inget alternativ. Så jag ringde maken. Bilen hade inte gått sönder. Batteriet i nyckeln var slut så bilen gick inte att låsa eller starta. Maken håller nu på att försöka koppla ur larmet eftersom jag inte vill ringa pappa och be honom köra 5 timmar för att lämna extra nyckeln. Sen köra 5 timmar hem igen.
Jag lägger ut 10 saker i veckan på Tradera om någon missat det. För pengarna köper jag saker från en vill ha i köket lista som jag har. Denna vecka tjänade jag 240 kronor. Lite kan tyckas för 10 saker. Ett förtydligande. Det är inte säkert att alla sakerna blir sålda. Dom 240 kronorna var 4 saker sålda för. Auktionerna som går ut nästa vecka är redan uppe i 122 kronor. På 3 saker sålda än sålänge. Det är inte så många saker kvar på min lista nu. Frukttorken är kvar. Den vill jag ha ännu mer nu. När jag jobbade helg sist hade min kollega med sig torkade jordgubbar som hon köpt när hon var i huvudstaden. Dom var sockrade och jättegoda och jättedyra!! 100 gram kostade 60 kronor!!! Jag tänkte mest torka bananchips och äppelchips i torken. Och svamp om jag ger mig ut och plockar. Och egna russin om jag hittar något bra bär till det. Nu ska jag torka sockrade jordgubbar med. Bakstenen är också kvar. Jag ska börja baka mer och då blir det godare om det är stenugnsbakat. Pizzorna på pizzastenen smakar lika gott som på pizzerian men det tar nästan 1 timme att grädda 1 pizza itaget eftersom vi gör 5 pizzor. Keramiska kniven är också kvar. Jag la ut en krok om att jag ville ha den i morsdags present av alla barnen. Jag får se om dom nappar.Sen har det tillkommit en sak. En blender. Min har gått sönder. Jag gör smothie nästan varje fredag och lördag kväll och använder den flitigt. Vi köpte den begagnat för 150 kronor för 3 år sedan så den har hållit bra. Men nu är den död. Stendöd. Vila i frid.
S och hennes kompis sålde kakor för 1800 kronor. Så 900 var. Jag fick 150 kronor för ingredienserna
Gillar du djur men inte päls kan man skriva under en namninsamling mot pälsdjursfarmer här. Jag har redan skrivit under.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...