fredag 4 juni 2010

Böcker kan ge dåligt samvete, kanske

Jag har syndat i mitt köpstopp. Men jag tror inte att jag har dåligt samvete ändå. Det är massor av böcker som jag vill ha och jag sa till mig själv att om dom finns begagnade på Bokbörsen eller Tradera får du köpa dom. Så jag tog min långa lista med vill ha böcker och se på fasen.

Carolas ekokök fanns som köp nu på Tradera för 20 kronor.
På bokbörsen fanns Jakten på lycka i överflödssamhället ochSkräp. Den hade blivit billigare om jag köpt pocketboken istället för begagnad men nu blev det ju mindre "skräp" och tillverkning. Mer begagnat tack!! Dessutom var den bara lite dyrare.En annan bok som fanns men var mycket dyrare mot att köpa ny var Bota dig själv med su jok. Om någon inte vet vad su jok är så är det fröterapi. Jag gillar om något missat det alternativa behandlingar till exempel örtte, eteriska oljor och andra naturmediciner. Jag lånade en bok om öronakupunktur på biblioteket och blev helt fascinerad. Jag vill lära mig det. Boken kostar 360 kronor så jag har lagt den som bevakning på bokbörsen. Fröterapi är ungefär som akupunktur men istället för nålar använder man frön av typen senapsfrö. Bota dig själv med su jok kostar 190 kronor ny och 250 kronor begagnat. Nog för att begagnat är bättre men inte 60 kronor bättre!! Så den boken blev inte köpt idag, men lagd på bevakning.
Till myset ikväll blir det naturgodis som jag fått gratis från Exotic club. Jag anmälde maken, M och S också. L är med i MacDonald klubben. Efter dokumentären Macfusk blir det inga fler hamburgare från MacDonalds men L får fortsätta vara med i klubben. I senaste månadstidningen hade dom en tävling. Om barnet ritade sig själv med vänner i en av attraktionerna på Gröna Lund och skickade in kunde dom vinna inträde och 4 åkband till deras klubbdag den 19 juni. L var en av vinnarna. Jippie!! Vi som inte hade råd att åka på någon semester har fått gratis inträde till både Astrid Lindgrens värld och Gröna Lund. Kruxet är att det bara är 4 åkband och inträden och vi är 5 i familjen. Vinnarna får vara själva på Gröna Lund mellan 10 - 12 sen får alla andra komma in. Jag ska se om jag kan ringa och flörta med MacDonalds om jag kan få köpa ett inträde och åkband till.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...