lördag 10 juli 2010

Värmelslag, traderatrött, kontraktshuvudbry

6 av mina Tradera auktioner blev sålda denna vecka. 49 kronor tjänade jag. Med tanke på att det tar nästan 1 timme att lägga ut auktionerna. Sen betalar oftast inte alla fast jag har Traderas automatiska vinnarmail så jag får maila separat. Efter det ska det packas, postas och köpas frimärken. Allt som allt kanske det går åt 2 timmar. Att då få 49 kronor ger 24,50 i timmen!! Jag funderar mer och mer på att sluta med min utmaning. Men jag vill ju så gärna ha duschvärmeväxlaren.
Jag tar oftast med en smörgås som matlåda när jag jobbar. Oftast tar jag med läfsor. Recept finns här på min receptblogg. Men ibland vill jag ha lite mackvariation. Ibland köper jag mat. Mina kollegor jobbar kanske max 5 kvällar på 12 veckor och vill då köpa mat. Jag som bara jobbar kvällar kan inte göra det. Då skulle hela lönen gå till mat. Om vi köper mat från en vanlig mataffär brukar jag köpa gifflar och philadelphia ost. Så min mackvariation blev gifflar och bagels. Bageln finns här på min receptblogg. Gifflarna kommer en annan dag.
Jag tror jag drabbades av värmeslag som fick för mig att baka 3 sorters bröd när termometern ute visade 33 grader och inne 29 grader. Förutom gifflar och bagels är det sirapslimpa. Receptet finns här.
Freecyle har gjort klart allting och jag har fått ett flera sidor långt kontrakt som jag ska svara på om jag accepterar eller inte. Kontrakt är tillräckligt långa och jobbiga på svenska och det här är på engelska. Suck!! Undra om det är jag som ska göra hemsidan eller om dom hjälper till med det? Det står kanske någonstans i det 28 sidor långa kontraktet.

Sen har jag gjort ny gräddglass. Av äggvitsresterna blev det maränger. Jag har även gjort ringblomssalva. Jag hade några ringblommor i en rabatt förra året och gjorde ringblommeolja av dom. Nu har en liten del av oljan blivit en burk med salva.På posten kom det ett cerat som jag vann och 2 böcker som jag ska recensera åt en journalist. Jag fick böckerna som tack för hjälpen. Middag hos oss och Moderna matsäckar.

1 kommentar:

Esbe sa...

Ge inte upp Traderaprojektet! Eller ställ dig på en loppis, det kanske blir en bättre timpeng.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...