onsdag 6 oktober 2010

En ny hemlig låda och kommit på fler klappar

Jag har längtat varenda dag nästan på att det skulle bli onsdag jämn vecka och en ny hemlig låda skulle komma. Idag kom den då äntligen.Något blöt efter att ha blivit körd genom biltvätten! Till L:s stora lycka var det med bananer. Gurka, tomater, paprika, potatis och äpplen går alltid åt. Lime är gott att ha i vatten. Avockadon har M och jag redan ätit upp. Timjan hm, den har jag kvar sen förra gången. Jag får nog ta och torka dom. Morötter får djuren varje kväll. Lök har jag massor. En stor säck från Willys närmare bestämt. Blomkål blir en bra soppa eller stuvning. Squash igen! Nu får M i uppdrag att göra något av squashen. L har varit hemma från skolan med magont och diarré Som tur var gick det över efter lunch så hon har hjälpt mig baka läfsor. Dom var slut och jag tar oftast med en läfsa till "lunch" när jag jobbar. Jag har ritat upp 24 pusselbitar på ett papper för att ha som mall till L:s advenstkalender fotopussel. Dom blev stora på ena sidan och mindre på den andra.
Jag ska köpa en burkklocka till pappa i julklapp. Han gillar elektroniska prylar. Den går på vatten istället för batteri. Hur smart som helst. Jag vill också ha en så jag funderar på att ge maken en i julklapp med. Han har en klockradio och jag gillar inte klockradios. Dels kommer det forskningar om stråning ibland och dels drar den ström. Jag har en batteriklocka. Tyvärr kostar burken 310 kronor/styck. Sen har jag kommit på vad jag ska ge till M och S. Så nu är det bara att sätta igång att tillverka och köpa klappar.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...