tisdag 5 oktober 2010

Jag har gjort bort mig igen

S ska till neurofysiologiska avdelningen imorgon på grund av sin yrsel. Det stod i kallelsen att man inte fick ha piercingsmycken i eller runt munnen. S har tandställning, så kallad räls och vi var osäkra på detta med piercingsmyckena. Så jag ringde och frågade? Det berodde på att piercingsmyckena kunde lossa om man fick ett krampanfall. Jaha svarade jag, jag trodde att dom var ledande eller något. Sköterskan tyckte det var jätteroligt, så nu vägrar S att jag följer med imorgon, det skulle maken/pappa göra. Frågar man inte så får man inget veta eller?
Maken glömde fixa det han skulle till svärmor och svärfars båda julklappar. Typiskt! S ville ha något liknande så hennes ena julklapp har jag gjort idag. Det tog 2,5 timme. Helt gratis men alltså tidskrävande. Vad det är skriver jag inte för hon läser min blogg ibland. Jag vill ha julklapparna fixade så tidigt som möjligt så jag har redan listor på vad jag ska köpa, göra och komma på. 15 julklappar är redan klara. Jag ska komma på varsin till till M och S. Jag ska köpa 8 julklappar till och 11 till ska göras. Inte så stor släkt men 4 - 5 julklappar var till vissa gör en hel del. Jag fick en gratis byrå via bytessidan på facebook. Den skulle vi göra spelbyrå av. Så här såg spelhörnet i sovrummet ut innan.
Så här ser det ut nu. Jag borrade hål bak i byrån och maken sågade ut bak på lådorna där sladdarna går. Jag har läst ut och lämnat tillbaka alla mina reserverade böcker till biblioteket. Så idag blev det bara böcker till L. 5 Petson och Findus, Dumma mygga och Adjö herr Muffin. Adjö herr Muffin har vi lånat förut och jag gråter varje gång jag läser den. Den är så sorglig. Makens ena tröja var noppig. Då är det bra att ha en noppborttagare. Den tar inte bort 100 % noppor men 50 % i alla fall. Vitvinsvinägern är klar. Det blev väldigt lite när jag hade tappat bort modern. Men jag får väl sno mer vinskvättar av maken. Nu ska den bara stå och klarna ett par veckor. Sen är den färdig att använda. Jag väntar med spänning på hur äppelcidervinägern blir. På posten kom två blomskott som jag vunnit på min andra blogg. Sen kom ett usb minne för att jag svarade på en undersökning om data ikoner. Jag har av en säker källa fått veta att stora staden lider brist på biogas. Så dom håller på och ska utreda om rören ska bytas eller om dom håller ändå. Avfallskvarn here I come. Det fattas nu bara 49 kronor till duschvärmeväxlaren så jag köper den nog ändå. Maken ska bara kolla igenom vart vi ska sätta den och bruksanvisning och lite annat först. Efter det ska jag nog börja spara till en avfallskvarn. Sakerna att sälja börjar att ta slut så beslutet om att man får skaffa avfallskvarn kanske blir samtidigt som jag sparat ihop tillräckligt med pengar.

Förra året fick L en paketkalender med en sak eller godis varje dag. Dyrt och onödigt men L tyckte det var kul. M och S fick det varje år när dom var små. I år har jag tagit kort på L. Jag har klistrat upp kortet på en pappskiva. Sen ska jag såga det i 24 bitar. Ett L /Skutt pussel. En bit varje dag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...