söndag 24 oktober 2010

Om 61 dagar

Om 61 dagar är det julafton. Blir jag stressad av det? Nejdå!! det är lugnt. Då blir jag mer stressad av att det är två spökfester om 6 dagar och massor med saker att göra tills dess. Det ska pyntas, bakas maränger och muffins. Fås tag på gluten och mjölkfria muffins, glass och pepparkakor. Köpas lite mer saker till godispåsarna. Komma på en bra skattjakt med mer skrämmande för tuffa barn och mindre skrämmande för mindre tuffa barn och så vidare och så vidare. Det som kan stressa upp mig för jul är julklapparna. Men det är inte så många kvar där heller. 7 saker ska köpas. M skulle få en tidningsprenumeration på Goal men det enda han önskar sig är körlektioner. En lektion kostar 680 kronor!!!!!!! Sexhundraåttiokronor!!!!!! 6 lektioner kostar 3700 kronor!!!!!!! Jag tänkte att vi skulle gå ihop och köpa paketet. Men efter jullovet drar M till Norge på praktik i 12 veckor och det skulle vara bra om körkortet var klart innan dess. Alltså ska han få körpaketet i förskottsjulklapp. Så nu blir jag stressad över att jag ska betala 3700 kronor nu. När vi ligger efter hela maxbeloppet på service efter bilbytet. Sen har jag 4 julklappar kvar att göra. 4 stycken till är gjorda idag. Dom vanliga almanackorna November är kvar eftersom det inte har varit än men annars är dom färdiga. December är alltid årets före julafton. 3 av klapparna är matklappar så dom blir inte färdiga förens precis innan julafton. L:s Halloween kostym är klar. En robot. Framsidan.Baksidan. Att man kan göra så mycket av en låda, lite silverfärg och en massa elektronikprylar från slänga lådan. Det var bytardag. L fick ett par slalomskidor, slalompjäxor och en slalomhjälm. S fick en slalomhjälm. Allt för 600 kronor. L har varit hos tandläkaren. Dom kör med söndagsöppet nu med. Hon har fått sin natt tandställning. Det gick väl sådär. Hon kräktes när hon fick leran i munnen och dom kunde inte spänna ordentligt. Så vi ska tillbaka om en vecka igen. Igår kväll när jag höll på och plockade i köket lät det något konstigt från ventilen i väggen, skorstenen och taket. Det knastrade och knäppte och annat. Maken trodde det var möss. MÖSS!!!!!! Har vi fått möss så tänker jag köpa en katt även om maken flyttar om jag skaffar ett djur till. L är jättehes och snorig. Tror nästan att det blir vabb nästa vecka. Maken ska till Stockholm på mässa och sova över tisdag - torsdag så jag hoppas L friskar på sig.

1 kommentar:

Mor Grön sa...

Ujuj det låter som om du har fullt upp!

Om ni behöver komplettera något till haloweenkostymer/inredning kan jag tipsa om att Myrorna har hur mycket som helst.

Fina skidor ni hittat måste jag säga!

..och till sist...den där hemliga gubbklubben heter nåt med tre bokstäver. Mins ej vad men jag får väl ändå inte säga det om det nu är hemligt *S*

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...