lördag 27 november 2010

Jag tävlar - vit ischoklad

En av mina favoritbloggar Söta saker har en har en tävling om boken Söta Saker. Man ska baka eller tillaga något från bloggen och ta en bild på det. Sen länkar man till inlägget och har chans att vinna boken.
Eftersom det snart är jul, jag utmanar mig själv på att bara ge L hemlagat godis och jag gillar choklad valde jag att göra vit ischoklad. Superenkelt att göra och supergott. Kommer helt klart att få en plats på gottebordet i jul.
100 gram kokosfett
200 gram vit choklad
nonstop eller smarties till dekoration (hade jag inga jag tog hjärtströssel)
Hacka chokladen. Smält kokosfettet på försiktig värme i en kastrull eller i ett vattenbad. Ta av kastrullen från plattan och rör ner chokladhacket så att det smälter och blandas med fettet. Häll upp i ischokladformar. Låt svalna tills chokladen blir lite fastare och dekorera med färgglada nonstop eller smarties. Förvara i kylskåpet.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...