onsdag 15 december 2010

Många bilder inlägg

Kuveret som inte var stängt från Proffice. Papprena som låg i kom i ett kuvert från posten som det stod skadad försändelse på. Det låg även med ett brev med en ursäkt. Nu var det ju inte postens fel utan Proffice som inte fattar att man ska klistra igen kuvert innan man skickar dom. Jag ringde och checkade av om allt var med och det var det förutom ett svarskuvert. Så nu fick jag betala för att skicka tillbaka papprena till dom. S och jag ägnade nästan hela söndagen åt att baka pepparkakshus. Jag fick för mig att vi skulle göra ett eget hus istället för byggsats. Jag fick också för mig att vi skulle göra 3 små hus och ge bort i julklapp. I lördags gjorde jag degen. Dom tre små julklappshusen blev bra. Ännu inte garnerade. Till vårat stora hus (minst 40 olika delar) räckte inte degen så i måndags köpte jag ny deg och gjorde klart delarna som fattades.S fortsatte och sätta ihop huset men råkade tappa det!!!! Bara småsmulor!!!!!!!!!! Några delar gick att rädda så det kan bli ett pyttehus av det.
Degen räckte i alla fall till två plåtar vanliga pepparkakor med. Vi har pepparkakor i frysen sen Halloween men det känns inte så jätteroligt att ha spindlar, fladdermöss och ben på kakbordet i jul.Tre av mina reserverade böcker hade kommit så jag tog en tur till biblan. L är fortfarande sur på biblioteket för att man inte får köpa böcker där. Men jag fick låna böcker till henne med. Jag lånade: Friskare barn, Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? och 14 år och till salu.
Till L lånade jag: Förlåt, Pelle hjälper en riddare, Spyflugan Astrid flyger högt, En liten skär och alla bråkiga bokstäver och Busiga djur.

Några av tapetproverna jag fick gratis har jag gjort brickor av. Brickor kan man inte få för många av. maken tyckte det var finbrickor och tyckte dom skulle stå säkert. Dom två små brickorna kan man ha ett glas/kopp eller macka på. Dom två större har jag vänt ramen fel så den sidan som ska vara mot väggen är utåt. Då fick brickorna en kant.Jag har börjat slå in julklappar. Etiketter skriver jag ut själv och tejpar på. Finns bland annat här. Papprena sparar jag och återanvänder. Problemet med det är att man får mäta vilket papper som passar till vilken klapp. Sen att tejpen ibland kan ha gjort småhål och om det sitter en klistrad julklappsetikett. Alla klapparna är klara utom 3 matklappar som jag ska göra i helgen. Det kom en ny hemlig låda idag. Vi har mixlåda som är en blandning av frukt, grönsaker och rofrukter allt ekologiskt. Idag innehöll lådan: physialis (mmmmmm) avocado, lime, päron, paprika, tomater, babyspenat, potatis, morötter, gurka, kruksallad (då blir Skutt och Mimmi glada) och två JÄTTElökar. På posten kom det två små godispåsar, 5 råmjölkstabletter, en flaska mot torra ögon och en flaska linsvätska. Allt gratis.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...