torsdag 2 december 2010

Nu har jag helt plötsligt 3 jobb - jag som inte vill jobba alls

Igår hade jag ingen aning om vem jag skulle jobba med. Men det visade sig vara A, en tjej som jag älskar! Vi tänker varandras tankar och har alltid jättekul ihop. Hon jobbade för ett uthyrningsföretag, sen böt hon till ett annat och nu har hon blivit chef för ett tredje. Ett uthyrningsföretag som ska sköta all kommunens frånvaro och timjobb. Hon försökte ragga mig att börja där redan i somras men jag tackade nej och jag tackade nej halva kvällen igår också. Men så gjorde jag en rövare och sa om jag fick sitta på kontoret och sköta bemanning så kunde jag jobba extra för henne och hon tackade gladeligen ja. Dom behövde folk på kontoret. Om jag tog någon extra tur som sköterska med. Så nu har jag helt plötsligt snart 3 jobb, jag som inte vill jobba alls. Mitt vanliga jobb, kursledare på Medborgarskolan från 14 februari och sköta bemanning på ett uthyrningsföretag på timmar med början om 3 veckor. Dom skulle byta datasystem först så jag inte behövde lära mig det gamla och sen det nya. Jag har letat reda på alla mina böcker om Frivillig enkelhet och ska börja planera och lägga upp kursen. Jag har fått förfrågan om jag kan hålla kursen på distans. Det kan jag säkert göra.
Frysen börjar bli lite mindre proppfull så jag har bakat igen. Börjar bli trött på bakmaskinsbröd och köpebröd. Det blev sirapslimpa och lingonbröd. I lingonbrödet ska det vara russin men det köper jag inte längre. Jag använder hemtorkade äppelbitar istället.
Jag har gjort eget smör igen. Jag har inte gjort det på ett tag eftersom jag inte vill lägga det i en plastbytta så har jag inte haft någonstans och lägga det. Jag har önskar mig en smörask i porslin av tomten. Men så tröttnade jag på att betala 26 kronor för ett Bregott paket. Det är det enda smöret vi köper. Hemgjort Bregott kostar 11 kronor. Det syns inte men smöret ligger bara i 1/4 av burken. Den är desstuom jättetung och svårhanterlig. En nödlösning helt enkelt. På posten kom dom sista tapetproverna.En chokladkalender med ekologisk choklad som jag vann. Var rädd om maten bok som jag fick för att jag köpte en pocketbok på cdon. En ny hemlig låda har kommit med. En påse morötter, en påse lök, en påse potatis, 2 zuchini, en gurka, tomater, paprika, en påse palsternackor, en påse babyspenat, en avockado och två kiwi. Jag längtar nästan tills jag får gå till jobbet idag. det är 15,6 grader här inne och jag fryser. Det brukar vara så kallt men jag brukar elda upp till 21 grader men idag får jag inte elda. Imorgon kommer sotaren och maken ska sota idag. Låter konstigt. Det är ungefär som att städa innan städerskan kommer. Förklaringen är enkel. Det är maken som sotar, han har gått på kurs och får sota våran skorsten. Sotaren som kommer imorgon ska bara kontrollera inte sota. Så imorgon får jag inte elda heller förens efter sotaren har varit här.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...