fredag 28 januari 2011

Pysslat mera

L är förkyld och hemma från skolan idag igen. Så jag vabar idag igen. Hon är för sjuk för att vara i skolan men för pigg för att bara sitta still och vara sjuk. Så hon ville göra mera trolldeg idag. Hon gjorde tre hjärtan sen tröttnade hon. Jag gjorde då familjen P. Det står i ugnen nu så hur det blir målat och vad jag ska göra med familjen P kommer en annan dag.Jag har även pysslat korten till alla hjärtans dag.
Hjärtat kan man öppna och där ligger Plopp som det står kram, puss eller kärlek på.
Saken som jag beställde till S i alla hjärtans dag present kom äntligen idag. Som jag har bråkat med det förbannade företaget. Jag beställde den den 7 januari och betalade direkt via payson. Jag såg då att jag råkade skriva fel epostadress, jag fick med ett L för mycket i telia. Jag mailade då företaget och påpekade det eftersom jag trodde dom skulle skicka en orderbekräftelse. Men inget svar. Jag mailade då igen den 20 januari. Dels för att jag ville ha svar på mailet och dels för att saken inte kommit. Det skulle ta 4 - 7 dagar innan den kom. Om den inte skickades från utlandet för då skulle det ta längre tid, men max 15 dagar. Inget svar denna gång heller. Det står även på hemsidan att dom svarar på alla mail så fort dom kan. I onsdags ilskande jag till och skrev ett argmail. Som dom svarade på i torsdags.
"Vi svarar alltid på alla mail, eftersom din X verkar ha slarvats bort av posten så skickar jag en ny imorgon, hör av dig om adressen inte stämmer. Vi ber om ursäkt för strulet, ha det bra." Stämmer inte alls eftersom jag skickat två mail som dom inte svarat på. Hur som saken kom idag i alla fall.
Till L gjorde jag en kupong på en baddag för hela familjen P på äventyrsbadet i stora staden. Bättre med upplevelser, saker har hon så hon klarar sig ändå.
Vi har även målat trolldegen vi gjorde igår.
Min hjärtkorg är också målad.
L gillar mackaglassar (GB sandwish) så fort vi är och handlar så vill hon ha gärna en kartong. Men nu har jag fått henne till att vilja ha hemgjord strutglass istället. En mackaglass kostar 14 kronor, en hemgjord strutglass kostar ungefär 3 kronor.På posten kom det mandelmusslor från en bloggläsare som läste att jag ville ha flera. Jag behövde bara betala portot. Tack M.

Sen kom makens födelsedagspresents toa. Han har redan sett den så vi har bestämt att han ska få den i förskottspresent. Självklart har den en stor och en liten spolning så jag hoppas vi sparar in lite vatten varje gång någon använder den.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...