lördag 26 mars 2011

Earth hour 2011

Jag jobbade igår kväll och jobbar hela helgen så jag har inte övergett bloggen. Jag har bara fullt upp med jobb och hemmajobb och bytardag. Uppdatering kommer på måndag. Ikväll är det earth hour. Hela världen ska visa sitt stöd för jorden och släcka alla lampor mellan 20.30 - 21.30. Jag jobbar som sagt var så jag kan inte släcka några lampor hemma. Maken har lovat att sköta den biten. Om jag är inne på kontoret den tiden ska jag släcka där i alla fall. Kom ihåg att det blir sommartid ikväll. När klockan är 02.00 inatt ska klockan vridas fram så den blir 03.00. Den natten var den bästa natten att jobba för man fick betalt för en timme som bara försvann. =) När det blev vintertid var sämsta natten att jobba. Man fick jobba en timme mer men fick inte betalt för den. =( Tummen upp för mitt jobb som har slutat att skicka lönespecar med posten till alla sina 11.000 anställda. Om man inte är timvikarie för då får man fortfarande en papperslapp med posten.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...