lördag 19 mars 2011

Knappt hemma, bytt saker och tårtbottenmaraton

En väldigt aktiv knappt hemma dag. Direkt på förmiddagen åkte familjen P till det stora köpcentret på andra sidan staden. Jag skulle till apoteket, maken till gubbdagis (clas) och S till Gina. Sen på något konstigt vis hamnade choklad från chokladaffären i bilen också. Maken och S gick till Ikea för att köpa korgar till S rum. Hon har fortfarande kvar skrivbordslådorna med sakerna i fast skrivbordet står på L:s rum. Så vi ska köpa korgar och ha på S rum. Men dom hittade inga som passade sa dom. Fast jag skrivit måtten på korgarna dom skulle ha på en lapp. Under tiden handlade jag och L den vanliga månadshandlingen på Willys. På vägen lämnade vi den överfulla återvinningen, hämtade paket på Coop och handlade på Coop. Om man kan kalla det handling när man inte betalar något. Några av kupongerna gällde bara på Coop därav stoppet där. En 0,5 Sia glass, 2 calzonepizzor och ett paket grönsaksbuljong helt gratis från Coop. Ett paket muffins helt gratis från Willys.Jag köpte 2 saftflaskor bland allt annat på Willys. Direkt efter vi hade ätit lunch åkte maken och jag iväg igen. Saften var till ett Facebook byte. Hon fick 2 flaskor saft.
Vi fick en stol och en korg. Nu fattas bara alla dom andra 4 eller 5. S har en skrivbordstol som ser likadan ut fast en blå. L har en fast svart. M har min lillebrors gamla stol. Den har jag målat och klätt om en gång för massor av år sedan, men den är sliten igen. Sen är den inte så sittvänlig. Det var tänkt att S skulle få den nya stolen eftersom hon i ett raserianfall slängde sin stol i golvet. Det var flera år sedan när stolen var ny. Efter det lossade ett hjul så alla hjul är borttagna. S ville inte ha en röd stol så den står nu på L:s rum. Men nu vet vi inte om S ska få L:s stol eller om M ska få den. På måndag fyller jag år så imorgon ska vi ha kalas. Jag kunde inte välja tårta, sen ville jag inte göra kakor eller smörgåstårta så det blir tårtbùffe. För att inte ha fullt upp imorgon så tänkte jag göra alla bottnar idag. Men det blev lite mer än bottnarna gjorda. Morotstårtan är helt klar. Recept finns här. Dajmtårtan ska frysas så den är också helt klar. Recept finns här. Sen blev 3 bottnar gjorda till en Schwarzwaldtårta. Botten till biskvitårta blev också gjord. Dom tårtresterna som blir tänkte jag frysa och skära som tårtbakelser och ha på M:s kalas när han fyller i april. När ugnen ändå var varm gjorde jag lånpannebröd. Recept finns här.

Uppdatering på Telia då. Det skulle ta ett par dagar innan abonnemanget ändrades. Men tv:n försvann samma sekund maken la på luren. Detta var 5 dagar sedan. Bredbandhastigheten ligger fortfarande på 2,07 megabit. Jag undrar fortfarande om vi får betala för den högre hastigheten fast vi inte fått den? Eller om vi fortfarande får betala det gamla abonnemanget men då borde ju tv:n vara kvar för då betalar vi ju för den?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...