måndag 14 mars 2011

Nu har jag bestämt

Nu har jag bestämt att våren är på väg. Alla fönster är tvättade och alla gardiner är utbytta till dom mer ljusa vår och sommargardinerna. Utsidan på dom stora fönstren i köket och vardagsrummet är kvar. Även om jag står på en liten stege når jag inte upp. Så det är makens jobb. Jag har även planterat om alla blommor. Eller alla och alla. Jag var tydligen lite väl ambitiös förra året när jag planterade om så det var bara två blommor som hade vuxit ur sina krukor. Försådden är också gjord. L ville också plantera så det blev en kruksolros. Det väljer hon alltid. Jag planterade gurka till min drivbänk med glas, 2 sorters tomater (buskiga med små tomater eftersom vi har så litet land) och 4 olika sorters chili.
Jag har färgat om lite svarta kläder. Jag är lite kluven till det. Om jag färgar om dom så rinner det ut en massa färg i vattnet, men om jag inte färgar om dom är dom så dassiga att man inte vill använda dom och då slänger dom. Bilden är väldigt missvisande, kläderna blev svarta inte gråa. Makens tuggummifläck gick också bort. Om man får en fläck av tuggummi ska man frysa fläcken och sen sprätta bort den. Men makens fläck var utsmetad så det funkade inte. Jag tog på lite rödsprit, om det var den eller tvätten som gjorde att hela tuggummit försvann vet jag inte. Men borta är den. L är jätteförkyld och hostar ungefär en gång i minuten och har gjort det nästan hela natten. Så hon är hemma från skolan. Jag har ledig dag idag men har förvarnat jobbet att jag vabar imorgon.

På posten kom det mitt Reiki diplom. Jag får nu behandla folk med Reiki om jag vill. Sen kom två kuponger på gratis pizza och ett par pärlörhängen.För att jag bloggat om Loulou. Maken och jag räknar och räknar och jämför och jämför Telia och Viasat. Jag tror vi har bestämt oss. M skulle inte komma hem från Norge om vi tog bort sportkanalerna så besparingen blir inte så mycket som vi trodde från början.

1 kommentar:

M sa...

Hallå?!
Slippa laga mat någon/några gånger i veckan är väl värt mer än att inte ha all underbar sport som går på Viasat??

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...