måndag 21 mars 2011

Sushi, blommor och choklad

Då var man ett år visare då, för äldre blir jag ju inte. =) Kalaset och presenterna var igår så idag fick jag en bukett blommor av maken och en strut choklad av S. Makens present "fick" jag också igår. Han ska lägga till det som fattas och installera duschvärmeväxlaren. Så den är beställd.

Den som fyller får bestämma maten så jag bestämde sushi. Köpt sushi. Vi köpte matkuponger av M. Där fanns bland annat kuponger på sushi, två för en. Maken och jag åt sushi och tjejerna åt kyckling 2 för 1 från samma ställe.

L hade spillt ketchup på sin Pippi tröja. Alla fläckarna försvann med mitt dipp. Jag har märkt och gjort iordning leksakerna till bytardagen. Jag fick två listor men fick ihop en full. 700 kronor tjänar jag om allt blir sålt. Mumin var smutsig så han fick bada i tvättmaskinen för att bli fin inför en eventuell försäljning. Mjukisdjur går jättebra att tvätta i tvättmaskinen det har jag gjort många gånger. Men då inte inför försäljningar utan efter magsjukor. L har haft studiedag så vi har övat matte och läsning hemma. L själv har även övat skrivning på svarta tavlan. Pappa hoc mamma har hon skrivit. Sen har hon gjort fem hjärtan med M, S och L i och P för pappa och M för mamma. Jag har kokat ny apelsinmarmelad. Jag trodde jag hade slut på fikonmarmeladen men upptäckte en burk bakom dom andra sorterna i matkällaren. Så nu behöver jag bara koka ny ananasmarmelad så är mitt marmeladförråd fullständigt igen.På posten kom det handcreme och nagellack helt gratis från ?. Vi invigde blendern igår kväll. Smothie. Så länge sedan vi drack det eftersom vi inte haft något att göra den i. Nu ska bara matberedaren invigas med att göra raggmunkar också. Jag var i valet eller kvalet om jag skulle välja raggmunk eller sushi som födelsedagsmat men det blev sushi. Raggmunk har vi inte heller gjort på år och dar eftersom vi inte haft någon matberedare heller.
Jag fick en kommentar som jag blev jätteglad för:
Grattis i förskott!!! (Om det fortfarande är förskott?) Vad roligt att du fick så mycket fina och efterlängtade presenter så att du nu kan göra raggmunk och smoothie.
Jo, jag har en fråga till dig. Eftersom du är lite av en idol för mig med allt jobb som du lägger ner för att kunna vara hemmamamma igen på heltid så undrar jag om jag får skriva om dig och länka till dig. Inget utelämnande utan bara nämna att många av dina tips, har jag anammat och att jag eftersträvar att få ner min matbudget osv.
Du kan väl fundera och återkomma. Jag skriver inget om dig eller länkar till dig innan du har svarat.
Hoppas du får en jättefin måndag.
Kram Hemmafrun J

Jag hoppas såklart inspirera och tipsa med min blogg men idol det ser jag mig inte direkt som. Fast det är väldigt hedrande. Jag har redan svarat på din blogg att det går jättebra. Tack J.
Nu har det gått 7 dagar sedan maken ringde Telia och sa upp tv:n och ökade bredbandshastigheten. Det som skulle ta ett par dagar. Bredbandshastigheten är fortfarande på 2,03 megabit. Svarat på mitt mail som jag skickade igår angående detta har dom inte heller gjort.

2 kommentarer:

Mor Grön sa...

Grattis grattis!
Vilket recpet använder du till apelsinmarmeladen? *inspirerad*
Nu har jag äntligen varit iväg och hämtat listorna till bytardagen i alla fall!
Om du vill ha frön till kryddväxter eller annat så har jag över och byter gärna mot något ätbart.

Hemmafrun J sa...

Hej!
Nu finns ett inlägg att läsa om dig :)

http://hemmafrun.gblogg.se/2011/03/22/en-av-mina-bloggidoler/

Hoppas att du är nöjd min inlägget, men om du vill att jag tar bort något så göra jag givetvis det.

Kram Hemmafrun J

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...