fredag 15 april 2011

Börjar fylla av jävlar anamma

Jag fick tips av hemmafrun om tvprogrammet i Nöd och skuld som går på tv4+. Jag har bänkat mig framför tv:n i två dagar nu. Det funkar ungefär som lyxfällan men är mycket bättre. Jag ska nu börja skriva kassaboken. Budget har vi en men bara för dom fasta utgifterna, jag ska nu börja skriva en för dom rörliga med. Sen ska jag skriva en avbetalningsplan för lånen. Vi ska betala av det minsta lånet först. Vilket är datorn. Pengarna som blir över då ska gå till nästa lån som är ett jak lån och så vidare tills alla lån, inklusive huslånet är betalt. Jag har fått lite kommentarer på mitt inlägg upp som en sol ner som en pannkaka. Marcus skrev: Om hela familjen föredrar en högre levnadsstandard än existensminium så kanske du ska fundera över ditt val? Vi lever och har aldrig levt under eller precis över exsistensminimum. Idag när jag jobbar har vi 9500 kronor över varje månad. När alla fasta räkningar, maten och bensinen är betald. I alla fall enligt spargrisen som vi laddat ner. Idag fyller M 19 år. Han önskade sig ingenting men fick någonting. Eller det enda han ösnakde sig var filmen Little Nicky som jag fick tag på efter många om och men. Sen hade jag köpt 3 filmer till. Två med Gordon Ramsay och en med Måns Möller. Han ska även få studentmössan, vilken jag redan har betalt men inte fått än. Av S fick han en påse chips och ett förkläde. Han hade gått ner 10 kilo i Norge så vi behöver göda upp honom. Självklart har jag bakat en tårta med. Budapestlängd. Recept kommer en vacker dag. Fredagar är oftast tacokvällar i familjen P. Den rivna osten var slut med frysen var full med gamla ostkanter. Bara att ta fram matberedaren. Igår kväll när jag lagade spaghetti carbonara blåste jag ut äggen. Sen idag när jag gjorde budapestlängden sparade jag skalhalvorna. Jag ska ha det till ett påskpyssel.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej.
ja här är det oxå lite jävlar anamma just nu.
fick skära i bensinpengarna för att vara sociala och gå på restaurang,men som "tur2 är behöver vi bara bensin til 5arbetsadgar till innan lönen kommer in,så det räcker med 200kr bensin...
du skriver en bra blog!
jag har nu börjat skriva på svenska igen...bev för jobbigt att skriva på engelska+att jag faktiskt började TÄNKA på engelska*wierd*
välkommen in.

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...