fredag 22 april 2011

Fler påskförberedelser

Påskförberedelserna har fortsatt idag. Vi har hållt oss hemma nästan hela dagen så en hel del vanlig hemmapyssel har det blivit med. Vi har delad vårdnad om en takbox med mamma och pappa. För att förvara den någonstans så har maken gjort en häng anordning i garagetaket. En färdig att köpa kostar runt 1000 lappen. Maken köpte lite grejer för någon hundralapp. Sen tog han ett gammalt takräcke vi hade hemma. L har lekt med en kompis som bor ute på landet. Vi har skjutsat dit henne och hämtat henne. Såklart var det saker vi glömt att köpa till påsk så när vi ändå var ute med bilen tog vi en tur till Coop också. Där sålde dom påskpynt för halva priset. Jag köpte ett påskägg designat av Ullrika Hydman Valien. Jag älskar hennes verk men vi har bara en ljusstake. Ägget var fyllt med chokladägg. Jag får säkert inget ägg av familjen så jag gav ett till mig själv. =)Familjens ägg är fixade. Maken, S och M får varsin tidningsprenumeration. L får en svart Bakugan gubbe som hon tjatat om länge. Godis får dom äta av det vi har. Det brukar ändå sluta med att deras godis inte blir uppätet. Mammas och pappas ägg är också klart. Fullt med hemgjorda delikatesser. Ägg. Recept kommer en vacker dag.Kycklingar. Recept kommer en vacker dag. Brända mandlar. Recept finns här. Självklart gula. Hela gottebordet är klart till imorgon. Vanligt godis är inköpt till eventuella kärringar. I år ville jag ha heminlagd sill och M stod för det. Den inlagda sillen är gjord. Senapssillen är också gjord. Recept på båda sillarna kommer också en vacker dag. Jag har gjort två sorters glass till mys ikväll. Med risk för att verka tjatig så kommer recepten en vacker dag. Den ena var i alla fall smaksatt med digestivekex och kanel. L:s favorit. Hon åt flera portioner.
Den andra var smaksatt med choklad och banan. En annan sak som jag också brukar tjata om är Facebook bytet av buskar. Jag satte in en efterlysning efter svarta vinbär, syren och fläder. En tjej svarade att hon hade svarta vinbär och syren. En annan tjej svarade att hon ville ha svarta vinbär, på min efterlysning. Så otroligt fult. Hon har legat på hela tiden, jag vill ha massor, när kan vi komma, vi kommer i helgen och så vidare. Idag skrev jag och undrade hur det gick. Vi kunde eventuellt komma på söndag fick jag till svar. Då svarade den "fula" att du har mitt nummer det är bara du ringer. Hon har till och med skickat sitt nummer!!! Det har inte jag gjort. Eller hade inte gjort, nu har jag det. Med ett medelande där det stod du svarade på min efterlysning av syren och svarta vinbär.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...