söndag 29 maj 2011

Bytt saker igen, gjort om igen

Igår innan mitt extrapass på jobbet (fast jag jobbade för uthyrningsföretaget och tjänade mycket mer =) ) så åkte jag iväg på två Facebook byten. Jag brukar göra det i samband med jobb eftersom jag ändå ska in till stan då för att spara bensin.
Bytena igår var ett par skor
mot en hylla. Jag ska göra om hyllan och ha den till kryddor i köket. Den var för stor för våran vägg så därför ska den göras om.Några av L:s miljoner dubletter av pokemonkortmot en hög med tapetrullar. Tyvärr ingen som passar till att tapetsera om vårat kök med. Den är så få väggar att det räcker med en max två tapetrullar. Men jag ska ha dom till att slå in paket med. Sen ska L få dom att måla på. Behöver aldrig mer köpa ritpapper. =)Det förra bytet står på plats på S rum. Jag brukar få frågan vad bytarsidan på Facebook heter. Sök på Bortskänkes/bytes och leta reda på staden ni bor i. S behöver ha två eller tre lådor eller korgar till. Kassan är skral så jag har efterlyst dom på Facebook men inte fått napp. Men så kom jag på att vi har två lådor som jag kan flytta över innehållet i till en vanlig kartong och så kan S få lådorna. S tyckte det var en jättebra idè. Nu har L fått alla skrivbordslådorna och S har fått tillbaka sitt golvutrymme. När jag skulle sätta på Crockpoten imorse var den helt död. Jag har använt den en gång och inte gjort något konstigt. En sak som kostar flera tusen tycker man ska hålla längre än en gång. Jag vann den i en tävling men garantin borde gälla ändå så jag har mailat företaget. Hoppas hoppas jag får en ny eller att dom kan laga den. Jag älskar min crockpot och har absolut inte råd att köap en ny. =( Innan jobbet igår hann jag även med att åka och köpa en ny cykel till L. Hittad på Blocket för 500 kronor. L blev överlycklig. Idag har vi mest fikat och städat. Tårta dagen till ära. Schwarzwaldtårta, recept finns här. Presenterna till mig var: en dynamoficklampa. Man vevar igång den så inga batterier behövs. Ett paket med ostar, ett kort och en text som S skrivit.Min mamma: Min mamma har alltid funnits där för mig, jag kan gå till henne om jag behöver prata med någon, men hon är inte min bästa vän. Vilket jag tycker är bra! Alla behöver en mamma som kan tillrättavisa en när man är på fel väg. Men alla behöver också en vän som man vet stannar kvar vad som än händer. Min mamma är min vän och min mamma. Vi har våra stunder och vårt förhållande är inte perfekt, men vems är? Om jag behöver hjälp finns hon där och om jag är sjuk sitter hon med mig i alla lägen. Jag älskar henne oerhört hur arg jag än är på henne och det hoppas jag hon vet också. - Ifrån den dagen hon födde dig med smärta kommer hon alltid att vara din enda och sanne vän. Jag älskar dig mamma <3 Gulligt va! Presenterna till mamma och svärmor var kaffepaket och en massa kryssbilagor som jag sparat ur diverse tidningar.
Grattis alla underbara mammor på eran dag. Grattis till min lilla älskade farmor som skulle ha fyllt år idag om hon levt fortfarande. Saknar dig och älskar dig för alltid.

3 kommentarer:

Sara sa...

Vill bara säga att jag tycker detta är en fantastisk och mycket inspirerande blogg! Så skönt att läsa att det inte bara är vi som har skral kassa till och från, och som får hitta alternativa lösningar.
Tack!!

Anonym sa...

hej.
råkade utav en slump hitta barnfattigbloggen på aftonbladet och vill tipsa dig om den:
http://blogg.aftonbladet.se/barnfattigbloggen

(fråga mig inte varför,men jag tänkte på dig direkt,du är ju så duktig på det här med spartips osv,kanske kan du i kommentarerna där dela med dig? jag tycker den bloggen va KANONBRA,och man får bra uppslag till blogginlägg som man själv kan skriva om.
kram för en superfin blogg som du har!!

mireille sa...

Jag brukar slå in skokartonger i presentpapper (går säkert bra med tapeter oxå) och får då jättefina lådor till förvaring. Även mindre lådor utan lock funkar bra till småsaker.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...