tisdag 3 maj 2011

Reklampaus - Imse Vimse

Jag använder som jag skrev igår menskopp när jag har mens. Jag har framfall efter snabba förlossningar så jag kan tyvärr inte använda koppen hela perioden. Därför skulle jag behöva investera i tygbindor. Ett tag använde jag tygbindor sydda efter en väldigt enkel modell. För enkel för varje gång nästan man skulle på toa så ramlade bindan ut i toan. Ibland om koppen hamnar lite snett så kan det bli ett litet läckage. Så jag använder alltid trosskydd i tyg som komplement till menskoppen. Jag använder dom små bindorna från Imse Vimse som trosskydd. Jag vill köpa tygbindor och använda när jag inte använder menskoppen. Imse Vimse har ett kit med 11 delar som innehåller:
Minibinda/Trosskydd 1 st,
Normalbindor 6 st,
Ytterfickor för normalbinda 2 st,
Nattbinda 1 st,
Ytterficka för nattbinda
1 st Förvaringspåse
Priset är 279 kronor så det är helt okey. Det sparar man in på ett par månader när man inte behöver köpa plastbindor. Jag gillar Imse Vimses bindor för dom är delade. Det är fickor som man lägger ner bindorna i. Sen gillar jag att det är knappar så man kan knäppa bindan och inte vara orolig för att den ska lossna när man går på toa. Imse Vimse tipsar om man bara använder tygbindor under mensen så kan man köpa så många bindor att man kan tvätta alla samtidigt när mensperioden är över. 4 paket Normalbindor (12 st), 2 paket Nattbindor (6 st), 2 paket Trosskydd (6 st) kan vara lagom för en mensperiod. Mitt tips kring detta är att ha en plasthink med lock stående i badrummet med vatten och lite bikarbonat eller salt i där man lägger dom använda bindorna. Det hade jag när jag använde mina hemgjorda bindor och när L hade tygblöjor. Gör miljön, plånboken och underlivet en tjänst köp tygbindor. Svampinfektioner i samband eller precis efter mens minskar när man använder tygbindor istället för plast. Underlivet kan "andas" bättre med tyg. Imse Vimse har även väldigt fina tygblöjor. Det är så kallade allt i ett blöjor och det använde vi till L. Mycket bättre än att hålla på med snibbar och annat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset.

Anonym sa...

Tygbindor är så bra. Jag ska även köpa tygblöjor om jag får barn någon gång.

Cissi sa...

Tygblöjor är toppen.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...