fredag 27 maj 2011

Tänker inte längre än näsan räcker

Ibland tänker jag inte längre än näsan räcker. Maken brukar klaga på att jag aldrig tänker. Maken däremot måste ha världens längsta tankesträcka mellan tanke och handling. Jag handlar först och tänker sen. Jag planterade gurkfrön som jag satte ut i gurklådan. Det gillade dom inte för dom dog allihopa. =( Köpa nya gurkplantor hade jag ingen lust med så jag efterlyste nya plantor på bytarsidan på Facebook. Ingen nappade så jag var på väg att kapitulera. Men så kom jag på att jag har ju gurkfrön kvar. Dom gror så fort att det är ju bara att plantera nya. Och spara dom pengarna som det skulle kosta att köpa färdiga planter. Så det har jag gjort idag. Skrivit räkningar har jag gjort. Det går nästan ihop sig den här månaden. Då var Ölandsresan med med 2300 kronor för 6 dagar. Jag kom på att jag inte alls vill ha garageloppis. Så jag har lagt ut sakerna på bytarsidan på Facebook. Vad gjorde jag innan den sidan?? När jag rotade igenom sakerna hittade jag M:s gamla urvuxna jacka. Jag provade den efter förslag från S och den passade så nu kan jag stryka jacka från begagnataffär listan. Imorgon innan jag jobbar extra ska jag kanske iväg på ett byte till. Fortsättning följer. På posten kom 50 kronor från Gratisbio.Och 50 kronor från Pointshop. Det kom också 3 chokladkakor från Lindt som jag ska provsmaka. Mitt uppdrag som chokladprovare har börjat.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...