söndag 5 juni 2011

Hemmapyssel

Jenny frågade om jag inte blev nerringd av försäljare efter undersökningar och tävlingar på Gratisbio. Svaret är att ja det blev jag så jag svarar inte på undersökningar eller är med och tävlar längre. Jag loggar bara in, skriver i någons gästbok, skaffar en ny vän och trycker på klick-kampanjerna det gör jag en gång/dag. När jag ska beställa nya linser eller böcker eller tidningar till barnens påskägg eller julklapp så gör jag det via Gratisbio.


Annonsen i den lokala tidningen under säljes gav ett samtal igår och ett idag. Samtalet igår var en basketkorg men han ville ha mycket mer än 50 kronor för den så jag tackade nej. Samtalet idag var också på en basketkorg och det var precis just nu så vi ska åka senare ikväll och köpa den. Men ingen träpanel, inget partytält, ingen vattenbana och inga överskåp till garderober. Bytet i fredags blev det heller inget med. Jag stod och väntade och väntade. Det gjorde hon med visade det sig efteråt, vi stod på varsin sida av huset. Så vi ska träffas en annan dag. Jag har semester en vecka nu för maken åker till Polen på jobbresa och M tar snart studenten så massor ska fixas tills dess. Dom två cykelbytena frågade jag varför dom ångrat sig. Den ena hade inget att byta med och inga pengar att köpa något byte för. Men hon ska leta fram kläder till mig och S och byta med det. Jag behöver nya kläder och S tror hon behöver nya kläder. Den andra ångrade sig angående trasmattorna. Idag ska en komma och hämta ett gammalt akvarium vi har. Maken ska köra det till tippen men jag la ut det på bytarsidan, utan byte bara skänkes och en svarade att hon skulle ha blommor i det och hon skulle komma idag, men än så länge har hon inte dykt upp.

Igår kväll var S sugen på kladdkaka till mys och gjorde en ny variant. Den var supergod. Recept kommer en vacker dag.Vi har gjort en nätdörr som vi har i köksdörren. Dels för att Skutt kanin inte ska komma ut, dels för att inga småkryp ska komma in. Nu när vi böt köksdörr så passade inte nätdörren längre. Vi ville återanvända delarna från den gamla dörren så jag har ängnat nästan en timme åt att pilla loss själva nätet. Ett tunt tyg som vi hade som draperi för dörren i husvagnen. Låsanordningen gick inte heller så nu har vi en provisorisk variant medans vi väntar på att komma på hur låsanordningen ska se ut. Jag håller också på och bygger om kökshyllan som jag böt till mig. Resultatet och processen kommer den dagen hyllan är klar. Fönsterbänkarna till sovrumsfönstrena håller vi också på och gör om. Dom passade inte heller när vi böt fönstrena och vi vill återanvända dom med. Men bilder kommer när det är klart också. Sen håller vi på med miljoner andra grejer som bara blir halvklara så det känns tråkigt att visa något halvfärdigt.

1 kommentar:

Jenny sa...

Tack för svaret på min fråga. Det var kul att du ändå tycker att det är lätt att få ihop poäng ändå. Jag har ju bara varit medlem några dagar, men jag är inne och klickar varje dag. :-)

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...