lördag 25 juni 2011

Jag har fått

En copycat. Jag har haft min blogg i snart 4 år (är det så länge? tiden går fort när man har roligt) och har mellan 1500 och 2000 läsare i veckan. Jag har fått vänner genom bloggen. En som jag har träffat på riktigt och flera bara genom kommentarer. Jag har hittat massor av nya bloggfavoriter mycket tack vare bloggen. Jag har även hittat andra bloggar. Nu har jag hittat en som kopierar mig. Det känns inget vidare. Eller jag vet inte hur det känns. Det är ju smickrande att någon tycker att det jag skriver är värt att kopiera och göra. Det är ju därför jag delar med mig av mina tips och annat i bloggen. För att andra också ska kunna göra det. Men det är tråkigt att någon skriver av det jag skriver och låtsas som om någon skrivit det själv. Du får gärna kopiera det jag skriver men skriv gärna att det är från hemmamamman du kopierat. Tack.Jag har velat haft två hängkrukor i köksfönstret. Jag har haft en lila som kommer från sovrummet. Dom andra krukorna i köksfönstret är vita så den kändes lite malplacerad. Sen behövdes en till. Köksfönstret är 3 stora fönster bredvid varandra. I mittenfönstret sitter rivjärnslampan så egentligen ville jag ha silverkrukor. Men krukor i silverfärg är inte så lätta att få tag på. Dessutom är kassan som alltid skral så att lägga mina futtiga slantar på krukor kännns inget vidare. Vad göra? Jag gör såklart egna! Det var det jag skulle ha plåtburkarna till.
Två krukor och en massa bambuskott och ananas det kan knappast bli bättre.Jag skalade av papprena från burkarna och diskade ur dom. Dom var lite för höga så maken sågade av dom och borrade 2 hål i varje burk. Mitt emot varandra. Han borrade 4 hål från början men jag använde bara två av hålen. I hålen satte jag örhängen som jag hade i min pyssellåda sen jag gjorde änglaörhängen. Jag satte fast kedjan i örhänget också. I med blomman och häng upp. Klart. Den andra blev lite sned. Flädersaften är upptappad på flaskor. 6 stycken stora och en liten som svärmor ska få istället för blomma när hon fyller blev det. Jättegod tyckte alla i familjen P. Recept kommer en vacker dag.Fläderchampanjen är också klar. Den är inte provsmakad, ska stå en vecka i flaska först. 7 mindre flaskor blev det. Recept finns här. Både den riktiga och den oriktiga midsommaraftonen blev trevliga. Maken, L och S åkte till en midsommarstång som ligger ute i skogen. Makens syster med familj bor på den orten och makens föräldrar hade sommarstuga där när maken var liten så han har firat många midsommrar där. L tyckte det var jättekul och längtar redan till nästa år då hon ska åka dit igen. Min kväll på jobbet var också trevlig. Vi hade fullt upp men hann i alla fall med att mysa med ost, kex, jordgubbar och cider. Alla tyckte det var ett bra initiativ av mig att säga vad var och en skulle ha med sig. Så bra att jag fick ta med det som blev över hem. Jag tog med ost, S tog med kex, I tog med cider och H den enda killen i gänget tog med jordgubbar. När vi hade ätit oss mätta på ost och kex tog H fram jordgubbarna och sa att han inte hade snoppat dom, det fick vi göra medans vi åt sa han. Sen sa han: ni kan ju lägga snopparna i lådan! Och alla började apskratta. Han är djupt kristen dessutom. Idag har vi firat midsommar hemma. Vi har ätit gott och M och maken har druckit gott. Säger dom i alla fall, jag tycker att brännvin smakar skit.
Jag läste på en gratisblogg om att man kunde få gratis tamponger via Facebook. Man gillar Libresse och sen spelar man tampongspelet tills man får en låda tamponger. Det gäller bara en per Facebook konto så jag som gillar allt som är gratis visade S sidan och hon fick också en ask. Problemet är bara: ett man blir beroende. Två: man vill hamna på topplistan och tre man vill vinna veckans iphone. Jag fattar inte hur man kan bli beoende av hoppande tamponger som inte gillar att få blod på sig. Ju mer bloddroppar man fångar ju större, surare och tyngre blir tampongen. Då måste man hitta en tampongask och byta tampong.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snoppar i lådan och hoppande tamponger,man blir alltid glad av att läsa din blogg!
Hoppas verkligen att din copycat ger upp snart!
AnnH

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...