fredag 1 juli 2011

106 kronor

Kostade besöket på kyrkans loppis i byn idag.Då köpte jag: duntofflor till S, skor att växa i till L i storlek 38, stövlar och finskor att växa i till L i storlek 35, 2 glas, en pumpaljusstake, ett par ärmhållare till maken, en leksaksmotorsåg och en nattlampa till L och ett par skor till maken. Han kan nu skippa vinterskorna som han hittills även använt som sommarskor. Igår när jag jobbade fixade jag sms kuponger på gratis Grumme såpa som vi alla 4 sköterskor åkte och "köpte". Vill du också ha? Sms:a GRUMME till 72130. Jag har även tagit en till min egen mobil och till S mobil. Så där sparade jag 55,50. Jag har även fixat 2 flaskor gratis Sunsilke shampo till mig och S genom att svara på frågor i Sunsilke utmaningen. Man måste ha 100% rätt och det var lite klurigt. Vill du också försöka? http://apps.facebook.com/sunsilkchallenge-se/
Där sparade jag 47 kronor. En total besparing på 102,50 så loppis blev nästan gratis. =)

På posten kom det smakprover på Ekorrens smågodis. Nästan det enda smågodiset som jag köper till mig själv. Jag var med i en tävling i Camino. Jag vann tyvärr inte men fick ett tröstpris som alltså var 5 små smakprover. =)Första omgången kryddor är skördade. Ännu en sak som vi numera är självförsörjande på är örtkryddor. Basilika, timjan, rosmarin, citronmeliss och 2 knippen oregano blev det idag.En omgång rabarber till är också skördad. Rabarberdrickan är gjord och ska silas imorgon. Nästan en hel hink full blev det denna gång. Av resterna tänkte jag göra paj och bjuda grannen på som betalning för L:s skolbänk.


Jag har även fått annonsförslagen till höstens Simple living kurs. En gratis prova på gång och 5 vanliga gånger blir det. Jag hade tänkt 5 gånger sammanlagt med prova på gången. När jag ringde min kontaktperson tyckte hon jag ska prata om vad kursen ska handla om och fråga efter eventuella önskemål med kursen istället för det vanliga första gångs pratet. Känner mig mycket mer lugn inför höstens kurs och har en hemlighet som jag ska försöka göra innan den drar igång, fortsättning följer.

1 kommentar:

Lotta Johansson sa...

Hej! Jag har precis hittat din blogg och tycker den är mycket trevlig. Jag har precis läst Simple living av Gitte Jörgensen och fått lite blodad tand. Såg nu att du ska ha en kurs i simple living och undrar såklart VAR du ska ha den???

Hälsningar från Lotta Johansson

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...