måndag 1 augusti 2011

Det positiva med familjen P:s Ölandsresa

Det mesta var faktiskt positivt med familjen P:s Ölandsresa. "Våran" tomt är outstanding med havsutsikt. Vi gick ofta ner och satte oss på stenarna precis nedanför tomten. Alla måltiderna (innan det började ösregna så det läckte in i förtältet) åt vi i förtältet för att ha utsikten över havet. Halva veckan var det strålande sol. Campingen hade gjort iordning sandstranden så maken, L och S badade i havet. Jag satt i en solstol på stranden och njöt.Jag har i alla fall badat fötterna. =) Varje kväll efter 17.00 gick vi till poolen och L badade ännu mera. Hon har lärt sig simma ungefär 5 meter. En halv regndag tillbringade vi inne i badhuset så då fick L bada ännu mera. Jag badade också då, mest i bubbelpoolen. Eftersom campingen ligger mitt i Borgholm har vi tagit promenader inne i Borgholm. Första dagen gick vi in i kyrkan och tände varsitt ljus för offren i Norge. Det kändes väldigt fint och kommer vara ett minne som vi alltid kommer att bära med oss.


En dag kom ett minilekland till campingen. L tyckte det var superkul och hittade en ny vän.En halv dag var vi på Ölands djurpark. Vädret var inte så superbra så vi badade aldrig. Maken, L och S åkte pariserhjulet. Maken och S var livrädda men L tyckte det var superkul. Vad ska det bli av den ungen?Maken och L åkte radiobilarna flera gånger. L tvingade med S att åka nya favoriten bläckfisken. L skrattade hela tiden men S höll på att kräkas. Vi valde att få ett klistermärke på bilen. Maken tog bort det med en gång. Han hatar saker på bilen. För varje klistermärke dom klistrar på går en viss summa till välgörenhet. En glass har det blivit på hela semestern. Det kanske var därför det inte kändes så kul, jag är världens största glassmonster. En mackaglass till L från pressbyrån. Jag hade en gratiskupong på en glass där. Lite shopping har det också blivit. L fick 500 kronor av farmor och farfar så hon har köpt en del leksaker. Vi rensade ut så pass mycket innan vi åkte att det nästan är 5 ut en in. Jag köpte ett par byxor och en långklänning. S köpte också en långklänning. Till M köpte vi sandaler och ett par shorts för att han var hus och djurvakt. Maken fick skor och shorts. S fick skor. Vi åkte till Kalmar för att köpa ny tv och då åkte vi till Skopunkten - köp tre betala för 2.
En ny väckarklocka till mig köpte jag med. S köpte en likadan fast rosa.

Ett besök på skördebutiken blev det också. Hårt bröd. Väldigt hårt men gott. Hårda karameller. Dom godaste jag ätit faktiskt. Choklad. Nja. Mousserande jordgubbsdryck. Jättegod. Jag hade med alla mina Ecoqueen tidningar. 6 stycken och njöt av en om dagen. Den bästa tidningen som någonsin funnits. Tyvärr la den ner efter bara 6 nummer.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...