tisdag 2 augusti 2011

Loppis och annat

En hel vecka utan kyrkans loppis! Vet inte hur jag stod ut! Tyvärr är detta sista veckan för i år så snart blir det massor av veckor utan loppis. Jag, S och L var i alla fall dit igår och lämnade in en massa saker som jag rensade ut innan vi åkte. Vi passade även på att fynda. Sista veckan är det halva priset på allt. Barnkläder 5 kronor och vuxenkläder 10 kronor bland annat. Kommer att bli fler besök denna vecka.L fick en leksakshund. Hon rensade ut 3 fulla kassar med leksaker innan vi åkte så hon är värd varenda leksak just nu. Tyvärr hittade jag inga kläder till L. Men det blev en t-shirt, två långtröjor och ett linne till mig. S fick en skjorta och två klänningar. Allt kostade 72 kronor. Längtar till bytardagarna drar igång i höst. Det enda som fattas i storlek 146/152 till L är en vinterjacka, två termobyxor, en finklänning och en pyamas. Annars har hon allt. Till och med strumpor och trosor. =)

Inte mycket hade det kommit med posten när vi var borta heller. Väntar på massor med gratissaker och annat. Fick i alla fall flip flop, en badboll, en penna, spritservetter och en glasscheck på 25 kronor helt gratis från Rathioparm, för jag svarade på en undersökning. L älskar Phieas och Ferb på tv:n så när hon såg att man kunde få en pysselbok med dom blev hon jätteglad. Tyvärr finns ingen bemannad mack i våran stad. Inte på Öland heller visade det sig, eller i Kalmar. Så i måndags mailade jag Preem och frågade om dom kunde skicka en. Vilket dom kunde. L fick paketet redan idag, i hennes namn. Hon blev överlycklig, dels älskar hon att få brev och dels över innehållet. Två badbollar, en frisbe och en pysselbok. Allt med idolerna. Tack så jättemycket Preem. =)Sen hade det kommit en kudde med dinkel i. Inte direkt gratis, dyr. Försökte få företaget att sponsra lite om jag nämnde dom på bloggen. Men den gubben gick inte. Synd, för den var bra så maken och S ville också ha varsin. Sen funderar jag på att ge den i julklapp till alla föräldrar också. Den är jättetung, första natten kunde jag inte sova alls för den var så hård. Men andra natten sov jag som en bebis. Om det var kudden eller utmattning vet jag inte. En sats rödvin har jag satt. Fick satsen före vi åkte men jag tyckte M hade tillräckligt att göra ändå utan att behöva passa rödvin med. Han passade ju redan solvinet förutom alla djuren. Som om det inte vore nog med alla saftbär i frysen så har jag köpt apelsiner och gjort saft på också. Det är långt till nästa sommar så det gäller att hushålla. Dessutom är apelsinsaft så gott. I klass med hemgjord jordgubbssaft. Standard lunchen i husvagnen var kräm som vi vispade ihop av pulver. Det var bara meningen att vi skulle äta det två luncher men kräm är L:s nya favorit så vi åt det 3 dagar. =) Jag som inte gillar hel eller halvfabrikat har vispat ihop egen saftkräm till mellis och lättlunch. L gillade den också. =) Bara hon får röd mjölk till, numera tycker hon att blå mjölk smakar usch. Pulverkräm kostar 32,50/liter, den man gör själv kostar 15 kronor/liter om man gör den av apelsinsaft annars kostar den mycket mindre. Sen att den är fri från konserveringsmedel, färgämnen och annat gör det ju inte sämre.Jag fick en försenad lön från uthyrningsföretaget idag så vi slog på stort och köpte mat. Jag köpte en sushilåda till mig. MMMM. Älskar sushi. Övriga familjen P ville ha pizza. På öland köpte vi utemat två gånger bara. En kväll köpte vi 2 pizzor och delade på. När vi var i Kalmar blev det hungerkravaller så då åt vi lunch i Färjestaden på ett cafe.


En liten bukett jag plockat in från trädgården. Jag älskar sommaren med alla blommor och bär och annat. Äpplena börjar redan mogna och det finns inget som är så gott som ett äpple från det egna trädet. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...