lördag 27 augusti 2011

Smurfkramar

I våras beställde jag en Dagispåse via Loppi och nu var det dags igen. Nu är L inte ett dagisbarn men gratissaker är aldrig fel. Nu skulle den hämtas på ett Åhlens varuhus. Man fick skicka in en anmälan innan och den skulle hämtas denna helgen. L, S och jag styrden bilen mot stora staden och Åhlens. Vi parkerade uppe på taket och L tyckte det var jättehäftigt. =) Påsen innehöll 2 muggar, en smothie och ett kex, en dvd med saker från Playhouse Disney och en massa papper. Det skulle innehålla en gratis kryssning med Birka men det innehöll inte min påse. Synd eftersom det var den jag var ute efter. =( Ute på torget utanför Åhlens var det aktiviteter idag. Det var därför vi valde att åka idag.Man kunde bli målad som en smurf (bara blå i ansiktet) bli fotograferad med en smurf (framför en affisch med smurfarna. Sen kunde man krama en smurf. Första gången vi gick ut fanns ingen smurf att krama där. Men andra gången var han där - gammelsmurfen. =) L var lite tveksam men gick fram och kramade honom til slut. Jag ångrar att jag inte gick fram med och fick en kram. Igår innan jobbet var jag på ett byte igen. Jag böt bort spisen som jag hittade på återvinningen och har lagat upp.Mot 1,5 liter coca cola och ett paket hushållspapper. Monica undrar var jag hittar sidorna på Facebook. Det är bara en sida jag har fått alla sakerna ifrån. Dom andra sidorna är sälj och bytar sidor och där har jag inte bytt något. Bara köpt. Den rena bytarsidan heter: Bortskänkes/Bytes/ Ges/Mottages/Doneras och sen mitt riktnummerområde. Men sök på bortskänkes så kommer det upp massor från hela Sverige. Marika på odlingspyssel undrade om vi har pratat med skolan om att L leker själv och om dom uppfattar det som ett problem. L har talsvårigheter och är ett språkbarn. Skolan ställer upp till 110 % på det. När vi gick hos logopeden på sjukhuset och L skulle slussas över till skolans logoped var det flera mötet innan med både L:s lärare, logopeden från både skolan och sjukhuset och en specialpedagog från skolan. Anledningen till att skolan vill att L ska ha fritids är just att hon leker själv och är för blyg för att fråga om hon får vara med. Hon har haft fritids sen hon började vårterminen på lekis. Men det har inte hjälpt, hon frågar fortfarande inte om hon får vara med och hon leker fortfarande själv. På onsdagar är det utedagar. Varje onsdag utspelar sig samma sak. Ingen vill stå med L. Fröken tvingar någon att stå med L. Någon protesterar högljutt. Inget som direkt stärker L:s självkänsla. Detta har jag påpekat flera gånger. Men det händer inget. Där lyssnar varken skolan eller fröken tyvärr. =(

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...