torsdag 8 september 2011

Bröllopsdag och bytardag

Jag skulle iväg på 2 byten idag och ett igår kväll. Men så ägnade jag en del av förmiddagen åt att lägga in annonser på tradera och Facebooks bytarsida. Två av sakerna gick innan jag ens hunnit lämna datorn. =) Så 4 byten blev det idag.Igår kväll böt jag två barngardiner och en morgonrock som L vuxit urmot ett par ridstövlar till S. När L fick ett par ville S också ha ett par. Dom rider lite grann ute hos makens syster.Idag böt jag sandleksaker

mot ett överkast till S. S fick en större säng och hennes överkast blev för litet så hon har varit utan överkast tills nu. =)Sen böt jag lammskinnen mot en flaska sköljmedel. Det skulle ha varit ett/skinn men men. Jag har tvättat utan sköljmedel ett par veckor nu i väntan på bytet och det har fungerat väldigt bra. Så sköljmedel ska jag nog sluta med. L:s trumset gick på en gångjag fick maskindisktabletter.L:s tigerfåtöljer som jag fick utan byte på bytarsidan för ett tag sedan. Luftkudden i dom har varit sönder så L har bara suttit i dom ett par gånger. Dom gick också på en gång, fast jag skrev att luftkuddarna var sönder.Jag fick en flaska handdiskmedel.

L:s jättegroda skulle också bytas bort ihop med sandleksakerna, men L ångrade sig på vägen så han fick följa med hem igen. Jag hade bara skrivit att hon skulle få sandleksakerna men jag såg att hon ville ha mjukisdjur så jag tänkte vara snäll och slänga med den också. Jag tyckte synd om honom att han skulle ligga i bagaget så jag spände fast honom på ena passagerarstolen. Många glada miner på vägen idag. Måste bero på min ena passagerare. =) Idag firar maken och jag 21 årig bröllopsdag. Jag fick två rosor av maken. Han fick en chokladfontän av mig. Nu var det jag som ville ha den så jag ångrade mig och gav honom en present till. Högtalarna som han fick i förskottspresent häromdagen. Maken är fortfarande överlycklig och spelar hög musik och njuter. Helt klart ett bra byte/present. Barnen P håller på och fixar tre rätters hemlig middag. Maken och jag är utslängda från köket. L tyckte att dom skulle pynta med hörde jag viskas. Bilder på meny och pynt kommer en annan dag. På posten kom Livet på landet. En tidning som jag började prenumerera på för jag läste så mycket gott om den på en annan blogg. Jag fick ingen sak för att prenumerera som är det som jag brukar fastna för. En helt underbar tidning och jag kommer troligtvis att fortsätta med den efter att prenumerationen är slut. På LRF medias hemsida står följande om Livet på landet: Livet på landet är en glad och varm tidning för moderna människor som ser framtiden och möjligheterna på landet. Det är framför allt en praktisk tidning som ger massor av råd och tips. Läsarna vill ha ett skönare liv i ett lugnare tempo närmare djur och natur. De gillar att arbeta i trädgården, umgås med djuren och fixar gärna med hus och hem. Några av dem bor redan på landet, andra drömmer om att flytta dit. Livet på landet bjuder på en alldeles underbar blandning av allt det goda för oss som gillar det härliga livet på landet!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...