söndag 11 september 2011

Tre, fynd och listor

Jag älskar listor. Jag skriver listor hela tiden för allting nästan. Jag erkänner jag är en listoman. Men om man som jag har teflonminne, det fastnar inte - det rinner bort så är listor bra. Nu har jag börjat med en ny lista + att jag har börjat göra en nygammal lista. Den nygamla är julklappar. Jag vet att det bara är semptember men jag brukar vara klar med minst hälften av klapparna redan innan sommaren är slut. I år är ingen klar så jag börjar bli julklappsstressad. Nu är listan skriven på vad som ska köpas, göras och kommas på. En klapp är redan klar. Min farbror ville inte bli firad när han fyllde i maj så hans present blir hans klapp istället. Jag ska byta till mig en klapp imorgon. Sen kanske jag har 2 klappbyten till på gång. =) Många klappar ska köpas i slutet av november när vi ska åka till Ullared. Den nya listan har jag tänkt göra länge men aldrig kommit till skott, förens nu. Jag gjorde om den lite mot vad det var tänkt från början. Jag har skrivt upp dela hur många burkar äppelmos, marmelad, granskottsirap och saft/bär till saft vi har. För att se om jag behöver göra mer eller färre flaskor/burkar till nästa år. På listan står även dom sakerna som vi ska köpa på Ullared. Som shampo, balsam och annat. Summan ska skrivas i efter att vi varit där, då ska jag skriva hur många vi köpte av varje sak. Sen nästa gång vi åker ser jag om vi behöver köpa mer eller om det räckte eller var för mycket köpt.

S var iväg på ett Facebook byte igår. Jag ska iväg på två stycken imorgon. Hon hade två chipspåsar (och la med en chokladkaka för bytaren tog bussen hit)hon fick 6 dvd filmer. Maken var med på ena chipspåsen för han fick två Blues brothers. Igår när vi tittade på Dobidoo så spelade dom temat till Blues brothers och maken gick nerför memory lane och undrade om vi visste vilka Blues brothers var. Det gjorde vi inte. Han tyckte vi var knäppa för Blues brothers var tydligen kult. Så S fixade Blues brothers till maken. =) S och jag har varit på ett Facebook köp också. 8 Älvböcker som L har en och älskar för 150 kronor köpte jag. L fick dom på en gång men några av dom var olästa så det blir kanske hemskänkta presenter av dom. S köpte en tågbana i kartong använd två gånger att ge till L i julklapp. Nypris 995 kronor, S betalade 250 kronor. =)Dagens skörd från trädgården blev en gurka, några tomater och en pytteliten paprika. Kanske dags att ta in alla grönsaker och kryddor snart. Det brukar ligga runt 9 - 10 grader här på kvällarna. Tre tar aldrig slut. Snart blir jag förbannad på riktigt och skriver en insändare . =( Mitt abonemang gick ut i slutet av augusti och jag böt till Telia. Idag hade jag fått en efaktura från Tre. Alla mina abonemang gick alltså ut 28 augusti men enligt Tre har jag trevänner som jag ska betala tre månader till. Sen har jag fortfarande inte fått koden för att låsa upp mobilen. Men jag har fått betala för den. 28 augusti närmare bestämt, första dagen jag ringde men dom inte hade mitt personnummer till mobilen så dom inte hade kunnat skicka koden. Dom ringde aldrig tillbaka och bad att få numret jag fick reda på det när jag ringde två veckor senare och undrade vart koden var. Skulle inte förvåna mig om jag får betala för två koder, fast jag alltså fortfarande inte fått någon. =( Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jakten på nöjdare kunder som Tre säger i reklamen det gäller bara nya kunder för dom gamla skiter vi i. Aldrig mera Tre mobiloperatör.



Önska mig lycka till. Imorgon ska jag prata med L:s fröken. Jag har gjort det förut. Jag har anat att L inte får vara med på rasterna och frågat fröken om det flera gånger men alltid fått samma svar. L får vara med på rasterna. L har inte sagt något så jag har inte frågat mer just då. Men så helt spontant igår sa L till S "jag får inte var med på rasterna så jag leker alltid själv". Hon var ledssen över det och grät. =( Så imorgon ska jag ha ett samtal med fröken igen. Jag kan slå vad om att hon svarar som hon alltid gör. L får vara med på rasterna. Men nu har jag ju L:s ord på att hon inte får det. =( Ett ljus för alla offren i elfte september attacken för 10 år sedan får avsluta bloggen idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej.
kikar in.
ja jag är oxå listoman.
gör inventeringar utav frys,hygienskåpet,städskåpet,kryddskåpet,skafferiet,ja ju name it.
tycker man ska använda det man har först innan manköper nytt.
fick 19middagar till oss 2 för 256kr idag på citygross,det kan man kalla fynd!
ha en trevlig måndag!

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...