söndag 16 oktober 2011

Bakmaskiner, rosa bandet

Jag såg en efterlysning efter en bakmaskin på Facebooks bytarsida. Jag har två stycken. Förut om jag inte hann storbaka så bakade jag i bakmaskinen för att slippa köpa färdigt bröd. Men så har jag "glömt" att jag hade dom och inte bakat i dom på ett tag. Anledningen till att jag har två är att min gick sönder så jag fick mammas gamla. Men hennes börjar inte grädda så om man inte är med och passar när gräddningen ska börja så blir det en vääääldigt lång jäsning. Jag är inne i en rensperiod igen och tyckte det var onödigt med två bakmaskiner så jag plockade fram båda två och bakade i den ena igår. När gräddningen skulle börja hände ingenting så jag tryckte på gräddning. Men den jäste nästan inget heller så nu får den gå till tippen. =( Så idag plockade jag fram den andra bakmaskinen. Den köpte jag begagnat när den andra började krångla. Det var meningen att jag skulle skrota den andra redan då. Den bakade bra så den får vara kvar. =) Ett byte har jag varit på också. Lagerhyllan som står bak i bilden. (cdhyllan och extrasängen är också ute som byte men inget napp än, hokus pokus stolen sålde jag i fredags).
Böt jag mot två förpackningar tvättmedel. Vi har nu tvättmedel, sköljmedel, toapapper och maskindisktabletter så det räcker väääldigt länge. =) Fixat genom byten. =)

Jag har även varit på ett byte utan byte. En sänglåda fick vi helt gratis. Den ligger under S säng med böcker i. Hon har så mycket böcker att hon skulle behövt en bokhylla till men det var mycket bättre med en sänglåda eftersom det inte får plats fler hyllor i hennes rum. Jag misströstade lite eftersom jag inte hann åka på sista bytardagen igår och L behövde stövlar till nu och sandaler och skor i nästa storlek. Så jag efterlyste det på Facebooks bytarsida och på säljsidan. Jag fick svar om skorna och sandalerna. Hon hade flera olika och jag skulle dit imorgon. Hon kunde tyvärr bara samma tid som L slutar skolan så det gick inte. =( Så jag sköt på det tills på onsdag. Men då kunde hon inte garantera att dom fanns kvar för hon skulle lägga ut dom på en egen annons. =( Jaja egentligen gör väl inte det så mycket eftersom bytardagarna drar igång igen innan L ska ha den storleken. Vinterstövlar svarade ingen på. =( Och det börjar bli akut. Men så hittade jag ett par 35or som hade ramlar ner bakom skokartongen i källaren. =) Dom flesta tjejerna på L:s skola har inga såna stövlar som L har utan i den modellen som jag hittade så det blir jättebra. L behöver nu inte ha fler stövlar. =) Taklisterna till kontoret är inhandlade. Det blev till och med lite pengar över efter försäljningarna så vi gjorde något som vi inte gjort på hundra år nästan. Vi köpte MacDonalds. Eller skulle ha gjort. M och maken ville ha pizza, jag och S ville ha Subway och L ville ha MacDonalds. Imorgon innan jobbet ska jag sälja en sak till.
Just nu är det den Rosa månaden. Det betyder att det samlas in pengar till bröstcancerfonden genom en massa olika saker. Man kan köpa rosa varer i butikerna till exempel där en viss summa går till bröstcancerfonden. MariaBingo samlar också in pengar till kampen mot bröstcancer. Det enda du som bloggare behöver göra är att skriva om deras insamlingskampanj på din blogg och länka till deras sida med mer information. Här är länken. så skänker dom 50 kr per person som bloggar om dom. För att dom ska veta om hur många det är som bloggar så är det viktigt att du mailar support@provabingo.se och skickar med en länk till inlägget som du skrivit. Var med och rädda liv.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...