fredag 21 oktober 2011

S 18 år =) =(

Igår fyllde S 18 år. Hurra för henne. Nu har jag redan ett barn som är över 18 år så jag borde vara luttrad. Men det är jag inte. =( Innan M fyllde 18 höll han på och tjatade om att han skulle ut och supa när han var 18. Mest för att retas. Det tog ett halvår ett år efter han fyllt som han gick ut första gången. Gångerna han varit ute är lätträknade och full har han inte varit bara lite rund under fötterna. S har inte sagt något om detta förens för ungefär en vecka sedan. På fredagen efter jag har fyllt ska jag ut på krogen. =( Vi tyckte väl sådär om det men det var bara att gilla läget som det brukar heta. M tyckte också sådär så han erbjöd sig att följa med S. Mottogs inte sådär jättebra kanske. Men S tyckte det var bra att få sällskap hem på nattbussen som är sista bussen som hon redan bestämt att hon ska åka med. =( Nu har M ändrat sig. Han har jobbat varje dag denna vecka och alla dagar förra veckan utom söndagen. Han börjar mellan 7 och 8 på morgonen så han får gå upp halv 6 vissa dagar. 3 dagar i veckan tränar han innebandy på annan ort. Dom börjar träna så sent att han inte kommer hem förren 23 - 23.30. Så han erkände att han var trött och inte orkade gå ut. Han erkänner aldrig att han är trött så det var stort gjort. Så nu vill S inte åka sista nattbussen hem själv. Hon vill att maken eller jag ska hämta henne. Halv 3 på natten. M missade bussen en gång så då åkte jag och hämtade honom. Maken hade druckit vin. Något jag helst inte gör om. Ögonen går i kors. Hon får gärna ringa och prata hela vägen hem och vi kan möta henne på hållplatsen. Det känns som om bussen är rätt säker. Gör jag rätt eller fel? Ska jag hämta henne? Det känns som fusk om jag hämtar henne. När hon flyttar hemifrån och går ut finns det ingen som hämtar henne. Dessutom kanske det tar bort lite av hela krogekulgrejen om hon får ta bussen hem. =)


Förberedelserna till kalaset gick över förväntan bra. Jag vet inte om det var för att maken inte var hemma och ryade. Han kom hem efter alla gäster nästan. Jag hann till och med två byten innan. Jag böt bort resesängen.Mot två flaskor diskmedel. Jag skrev att hon fick köpa vilken storlek hon ville och hon köpte megastor flaska. Prislappen satt på och dom kostade 54,90 styck. En flaska för sängen och en flaska för att jag körde hem sängen till henne. Sen böt jag bort en massa smyckedelar (kommer aldrig att göra smycken själv).Mot en flaska vin. Jag hamnade mitt i en tvinspelning när jag skulle göra det bytet.S hade beställt kallskuret så det blev det. Potatissalladen köpte jag färdig men mimosasalladen gjorde jag själv.


Jag bakade dubbel sats frallor att ha att fylla ut maten med. Fick myckte beröm för dom. =) Det blev massor av mat över. Jag hade köpt en tårtoblat med S bild på så det var tårtprydnaden. S trodde inte det skulle räcka med en tårta. Så jag gjord en till. S dekorerade den. Det skulle ha räckt med en tårta för det var bara två bitar tagna av den andra bara för att. Tar nog med tårtrester och matrester till jobbet ikväll. Presenterna var inte så många. Av oss fick hon ett överkast och en klocka. Av M fick hon en dyr parfym. Britney Spears. Beställd av S. Sen fick hon en klocka, en chokladask och en massa pund. Vi hade nämligen samlat till en resa till London. Hon åker med min mamma och med svärmor på söndag och kommer hem onsdag. Dom ska bland annat se Mamma Mia på teatern. Eftersom M fick en Londonresa var S säker på att hon också skulle få en så det överaskade minen uteblev.

1 kommentar:

johanna sa...

Erbjud henne skjuts men inte så sent utan kanske vid ettiden, annars får hon ta bussen?

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...