söndag 13 november 2011

Blev inte som tänkt

Idag är det fars dag men vi firade far igår. M spelar dm i innebandy och är borta hela dagen. L skulle på kalas och sen skulle vi till kyrkan där L skulle få sina scoutmärken. Men det blev inget kalas och ingen kyrka - det blev snor och hosta istället. L är genom förkyld så troligtvis blir det vab nästa vecka. Så det blev en lugn hemmadag idag för hela familjen P utom M. På matfronten har jag också tagit det lugnt. Till lunch blev det hemmamammans snabbpizza. Hawaiioch Marguerita. Till kvällsmat blev det biff med bambuskott som redan fanns klar i frysen och ris. S har klippt av mig nästan hela håret. Äntligen hade det vuxit ut och blivit långt igen. Tyvärr också väldigt slitet efter blekningen, så det var allt det slitna som rök. =( Jag har även lagt in lite saker på Facebook. En sökte Party lite grejer och det hade jag två ljusstakar som låg i Myrlådan. Hon ville ha dom och jag ska få chips och cola. =) En ville ha svarta panelgardiner - hon ville inte ha dom men en annan var intresserad. Där ska jag få 50 kronor. Jag har 3 par panelgardiner. Jag vet inte varför jag köpte dom för jag tycker alla panelgardiner liknar smala små tarmar. Maken tycker att vi har alldeles för mycket grejer. Förut tyckte han att jag rensade och sålde för mycket. Nu när jag nästan slutat helt med det klagar han på att vi har för mycket grejer. Jag tror han har svårt att bestämma sig. Men jag har lite saker som jag tänkte lägga ut på Blocket eller Facebooks byt eller säljsida. Jag har även efterlyst smågrejer till L:s paketkalender. Jag är akut sugen på saffran så troligtvis kommer jag att baka saffransskorpor eller lussebullar redan nästa vecka. Jag brukar inte baka det förens tills Lucia, annars tar det slut på en gång. Men i år ska jag börja tidigare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

I år är ju saffranet billigt i jämförelse med föregående år. 12.90 betalade jag på Willys. Gottgott.

Köpte "julskinkan" också för 29,90 kg. Det kallas helgskinka nu.

Sandra

Maria sa...

Vill bara säga att jag älskar din blogg, det är den enda jag följer! Hittade den genom ett tips från familjeliv.se

zwampe sa...

va mumsiga pizzorna såg ut...

Kram!

Jane Melander sa...

Jag instämmer med zwampe!

KRAM!!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...