lördag 12 november 2011

Blixten MacQeen

Vi firade en för tidig fars dag idag. L ville att vi skulle ge maken sin present också.Han fick som jag skrev igår singstar 80. Med hits från 80 talet och det var en verklig hit. M, S och maken har kört singstar halva kvällen. =)
Pappa och svärfar verkade också nöjda med sina presenter. Vi bjöd på fars dag tårta. Oblaten är köpt på Tradera. Var annars!
Innan gästerna kom tog maken med sig L till en bilfirma inne i stora staden. Maken ville träffa en racerförare som var där och titta på hans bil. En Camaro (stavas det så?). En Camaro var omgjord till Blixten MacQueen. L älskar filmen Bilar så hon var hel nöjd med att få träffa Blixten på riktigt. Alla barn fick provsitta inne i Blixten. Sen var det teckningstävling. Alla barn fick en bild på Blixten och racerföraren på. L har gått runt med sin bild hela dagen. =)
Till lunch blev det italiensk soppa. Ett recept som jag aldrig haft på receptbloggen. Vi skulle ha ätit tomatsoppa men maken klagade på att det blivit mycket pasta. När jag jobbar gör dom ibland inte det som står på matsedeln utan pasta istället. Så jag gjorde italiensk soppa istället. God, fast den ser inte mycket ut för världen. Men man blir supermätt och behöver inte äta smörgås till för att bli mätt. Maken gjorde det men inte jag, S och L. M var inte hemma på lunchen, han jobbade. Apropå receptbloggen så är nu alla recept och inlägg borttagna. Utan det sista inlägget och det får vara kvar. Jag ska få en massa möbler gratis, eller nästan gratis i alla fall. Två pepsi flaskor för 5 Billy bokhyllor, ett skrivbord, ett data bord och ett soffbord. Jag tänkte, eller jag tänkte inte alls. Vi har knökfullt med grejer. Pannrummet är tomt på M och S flytta hemifrån grejer. Dom ockuperar hela makens hobbyrum. In till pannrummet ska solariet som tar upp hela garaget. Så maken kan fortsätta laga bilen i garaget. Så i garaget kan inte möblerna stå. Jag hann inte tänka, om jag hade tänkt 5 minuter längre hade jag inte fått dom för då skrev nästa attans dom ville jag ha. Dom möblerna som vi inte kan använda, tänkta jag spara tills M och S ska flytta hemifrån eller försöka sälja. Billy bokhyllor brukar gå som smör i solsken på Blocket.

2 kommentarer:

zwampe sa...

Vad kul att få se en bil omgjord så och få sitta i den=)...Lät som en helmysig dag.

Kram!

Jane Melander sa...

Fin tårta!!

KRAM!!

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...