fredag 4 november 2011

Förberedelser

Jag vet att Halloween var i måndags, det sprang spöken här hela förra helgen säger dom som vet. Jag jobbade. Nu i helgen är det Allhelgona helgen något som inte har något alls med Halloween eller spöken att göra. Men vissa fattar inte det. Som Mix Megapol till exempel som kör med spökhelg. =( Blir så förbannad. Kommer det spöken hit i helgen ska jag skrika bus och slänga vatten på dom. =) Allvarligt talat (skrivet) så tycker jag att det är bra att Halloween och Alla helgona hålls isär. Nu kommer det springa spöken här imorgon i alla fall. Eftersom jag jobbade förra helgen så ska L:s spökfest vara imorgon. På söndag kommer vi att tända ljus hemma och på gravarna för att minnas våra nära och kära.


Förberedelserna idag har alltså varit till spökfesten imorgon. Jag har bakat tigermuffins som ska omvandlas till ögonmuffins imorgon.
S gjorde maränger. Eller försökte göra maränger. Hon glömde dom i ugnen så dom blev brända. =( Så när jag har skrivit klart här ska jag gå och göra nya maränger. Dom ska bli spöken imorgon. Jag kommer att göra vanliga maränger och inte göra som S. Hon stod och gjorde olika former på marängerna för att det skulle föreställa liggande, sittande och så vidare spöken.

Sen har jag och L gjort pepparkakor. Spindlar, fladdermöss och ben. Nu luktar det jul i hela huset. =) Om S inte hade varit på filmkväll så skulle jag och maken ha njutit av en mugg med glögg och en pepparkaka senare ikväll. =) S älskar filmer. Idag har hon, jag och L varit och köpt 16 dvdfilmer via Facebook till S för 200 kronor. S betalade. Sen har maken, jag och L varit och hämtat en och en halv kartong med över 50 barnvideofilmer och en halv kartong med barnböcker helt gratis via Facebook. =) S, jag och L har varit i skogen och plockat lite granris till den största kruka i entren. Nästa vecka när spökpyntet är borttaget ska vi till skogen igen och plocka lite saker. Fortsättning följer. I onsdags åt barnen och jag spaghetti med krabbsås till lunch. Det blev spaghetti över. Den hamnade i pastalådan i frysen. Som nu är full så endera dan vankas det makaronipudding i det P:ska huset. Det blev lite krabbsås över också. M skulle iväg och träna på kvällen så han behövde ett mellanmål innan träningen. Jag gjorde varma mackor av krabbsåsen. Sen fick han vårrullar till också. Hemgjorda såklart. När vi tjejer håller på i köket har vi våra förkläden på oss. S har ett som jag sydde i slöjden för 100 år sedan. Jag har ett som jag fick av maken i julklapp för något år sedan. L har ett som vi fick gratis via Milda.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...