tisdag 8 november 2011

Reklamfunderingar och bytardag

Eftersom jag nominerade maken och L till Mix Megapols pappa barn plan så lyssnar jag på MixMegapol så ofta jag hinner och kan. När jag inte hinner/kan tvingar jag någon annan i familjen att lyssna. Än så länge har inte maken blivit uppropad i alla fall. Jag lyssnar bara på MixMegapol i bilen annars. Sen brukar jag försöka lyssna på fredagar och lördagar på förfest. Men det är hemskt vad mycket reklam det är. =( Vissa reklamer är så sopiga att jag nästan svimmar. Statoil Mastercard där dom köper och köper och bjuder och bjuder för det kan dom för dom har Statoil Mastercard. Men räkningen ska ju betalas sen, det glömmer dom att tala om. Eller reklamen om något lån där pappa får mer tid över för han tog ett lån så hantverkarna rustade huset. Att pappa måste jobba mer för att betala lånet det nämner dom inte. Sen funderar jag på en annan sak. Man kan fortfarande nominera. Väljer dom bara bland dom senast inkommna nomineringarna eller läser dom igenom alla tusen som har kommit in?
Sen säger jag bara typiskt. Maken har åkt till en annan stad på kurs och kommer hem imorgon. Jag vet inte hur ofta den där kursen är men det känns som en gång i månaden. Det tar kanske en timme max att åka till den staden så varför dom måste sova över varje gång det vete fan. Jämt när maken åker bort så brukar det hända något hemma. Nu är L full med små prickar på hela bröstet. Vad det är det vete katten. Dom kliar något så in i bomben. L som brukar älska scouterna ville inte gå dit ikväll för det kliar så hemskt. Hon vill inte visa sig på gympan heller såger hon gullungen. =) Hon har ingen feber och det ser inte ut som någon barnsjukdom. Det ser ut som små bett men av vad det har jag ingen aning om?






Helgen var väldigt turbulent så jag orkade inte blogga i söndags. Igår jobbade jag så då hade jag inte så mycket att blogga om. I lördags till mys åt vi marängsviss. Jag hade maränger och grädde över sen spökfesten. Sen blandade vi i lite kolasås också. =) I söndags var S och jag och storhandlade på Coop. Det gick på ungefär 900 kronor så målet med 2500 kronor max blir nog uppnått denna månad. Efter det var vi till gravarna och tände lite ljus och mindes våra nära och kära. M spelade match och maken och M hämtade ett solarium som vi fick helt gratis via Facebooks bytarsida. Ett helkroppssolarium med myntfack. Så nu pratar S om att vi ska göra ett solarierum så hennes kompisar och andra ska få betala för att sola. =) Det enda rummet som vi har "över" är pannrummet som är förråd. Det ska bli pelletspannerum men pelletspannesnubben har inte hört av sig igen och maken är inte talbar just nu. Han har så mycket att göra att han tänder på alla cylindrar om man ber honom om något. Maken vill ju som jag skrivit förut vara med när pelletspannesnubben kommer så jag kan inte ringa och bestämma tid. Just nu ligger solariet i delar i garaget så maken kan inte laga klart bilen. Så stämningen var inte direkt på topp här i helgen. Till kvällsmat i söndags åt vi potatis, hollandaisås och steka sejfilèer. Hollandaisåsen var från en påse, tyvärr. Tove med bloggen Det goda livet har en tävling där man ska nominera den äckligaste färdigmaten och vinna choklad från chokladfabriken. Vill fler vara med och minska mina chanser till att vinna (som om dom skulle vara så stora - det enda jag kom på var maränger) finns tävlingen här. L och jag har varit på lite byten idag. Först böt vi bort en del av L:s utrensade leksaker. Vi fick en hög med inredningstidningar till mig och en hög med andra tidningar och böcker som någon i familjen P ska få i julklapp. =) När vi kom hem hade bytaren mailat att hennes barn blev jätteglada över leksakerna. När jag berättade det för L sa hon "va roligt". Gullunge ♥. Sen efter en tur till systemet (nästa bytare ville ha cider och glögg) åkte vi till nästa byte och fick två ridhjälmar och en flytväst. Glöggen fick vi ett bord för. Bordet är inte mitt utan en jobbarkompis. Hon skulle byta med samma bytare och jag erbjöd mig att köpa glöggen och sköta bytet som var i en stad bredvid våran stad. Min jobbarkompis ska jag få en kaffebryggare och en bok av så jag böt glöggen och hämtningen av bordet mot det. =) Sen var S, jag och L och fick en massa flyttkartonger gratis. Vi ska packa alla S grejer i pannrummet i dom och ställa dom hos mamma och pappa eller på vinden. Där köpte vi en oanvänd picknickryggsäck också. Hon ville ha ett bud och jag gav ett skambud på 50 kronor och hon accepterade. Jag fick 400 kronor för min andra blogg så jag känner mig rik just nu. =)

2 kommentarer:

zwampe sa...

hej kikar in lite här hos dig=)
DU får gärna kika in hos mig med om du vill och klicka rosa ord och dom grå splinx länkarna på höger sida.

Jag länkade dig till min sida=)

Jane Melander sa...

Vi lyssnar jämt på Mix Megapol.
LYCKA TILL!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...