torsdag 10 november 2011

Slappardag med datajobb

Min andra blogg ska lägga ner. Jag får ett veckobrev varje vecka från Maria Nova som är bloggadressen eller vad det heter. Hela den adressen ska läggas ner och alla bloggar ska raderas efter hand. Jag fick hjärtsnörp när jag läste det. Dels är den bloggen nästan som en chatt. Frågar man en sak så får man massor med svar. Man blir vän med andra bloggare och får uppdateringar när dom har skrivit ett inlägg. Nu har flera av dom hittat hit till den här bloggen och jag har hittat till deras andra bloggar. Några har jag blivit vän med på Facebook men det är ändå inte samma sak. Dels så ligger mina recept där. Vissa av recepten har jag inte nedskrivet någon annanstans än där. Och nu ska det alltså raderas. Så jag har flera timmars jobb framför mig att kopiera mina recept och flytta dom till ett word dokument. Jag är inget datasnille så jag kopierar ett inlägg itaget. När jag har kopierat det tar jag bort det för att veta vilka jag kopierat och vilka inte. Eftersom jag inte vet när Maria Nova tar bort inläggen så känner jag mig hyperstressad. Jag har spenderat flera timmar framför datorn idag och bara hunnit med en bråkdel av alla recept. Jag hade ingen aning om att det var så många recept jag hade. Jag kanske kan plita ner alla recepten i en kokbok. Undra om någor förlag vill trycka den då? Och om någon vill läsa den? Så mycket annat har jag inte hunnit med idag. Ändå har jag inte ens hunnit med hälften av recepten. Inte ens en fjärdedel av dom. Det här betyder ju också att det inte går att länka längre. Jag har gjort länkar till recepten men nu när man trycker på länken kommer den alltså inte att finnas kvar. Så jag skulle behöva byta ut alla länkar + hitta en ny sida att skriva receptet på och länka till. Eller om jag ger ut kokboken. =)
L har haft träslöjd och gjort ett troll. Det märks att hon har spelat för mycket dataspel med M. Trollet har bara ett öga, sår överallt och blod på hela magen. Snart är det jul, det kan man i alla fall tro om man tittar på vårat matsalsbord. L och jag var och lämnade återvinning och efteråt gick vi in i skogen bakom och plockade lite mossa, granris och blåbärsris. Om man ska vänta tills närmare jul kan snön ha kommit och då ser man varken mossa eller ris. Två stycken julgrupper gjorde jag. Jag behöver ha fyra stycken. En till ska jag göra, men den kommer en annan dag. Den sista gruppen ska jag köpa hyacinter till. Det luktar så gott men jag har inte pengar till att köpa till mer än en grupp. =) Nu måste jag fortsätta föra över recept.

1 kommentar:

Jane Melander sa...

Verkligen jobbigt för dig!! Inte roligt för dig heller!!

KRAM!!

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...