torsdag 8 december 2011

Julblommor - check

L var hemma från skolan idag med, snorig och numera också hostig. =( Jag var ledig idag så ingen vård av barn blev det. Imorgon ska dom leka Alfred Nobel och göra en massa uppfinningar med en massa grejer som dom skulle ha med sig till skolan så jag hoppas L kan gå då. L var bara snorig imorse men jag tog ut henne på prov efter lunch för att se om hon var redo för skolan imorgon - det var efter det som hon började hosta också så troligtvis var hon inte redo. Imorgon ska jag jobba igen får se om det blir jobb eller vab.
L och jag åkte till komposten och lämnade djuravskräde. Det är makens jobb men han hatar det och det är jag som vill ha djuren. Så jag tänkte att jag skulle börja lämna. Efter det åkte vi till återvinningen. Efter att all återvinning var lämnad stegade vi in i skogen och plockade mera mossa. Det var inte det lättaste. Jag visste vart den växte eftersom jag plockat där tidigare men den var fastfrusen. Jag lyckades få bort några bitar i alla fall. =)
Efter det åkte vi till en kiosk inne i stora staden som är vårat dhl ombud. Dit hade det kommit en matta som jag fick gratis. =) Den ligger just nu i hallen. Sista stoppet var Coop för den vanliga månadshandlingen.
Jag köpte även dom förhoppningsvis enda julblommorna som jag kommer att köpa i år. En vit grupp står på köksbordet. Jag har ju gjort två andra grupper av skogen som står på matsalsbordet.Den sista gruppen behövde jag oasis till. Den jag hade använde jag till skogsgrupperna. Jag sparar och använder samma oasis varje år. Jag tog några värmepellets som vi har och eldar med i en pelletshink som vi sätter in i öppna spisen. Sen tog jag äppelrussin som jag torkat i höstas och trädde upp på en ståltråd. Sista julkgruppen står på tvbordet. Känns som om jag har massor massor med saker att göra innan jul. Att jag nästa vecka går in i min mest intensiva schemaperiod men jobb 4 dagar/vecka gör inte stressen mindre direkt. Därför försöker jag börja så smått med julfix redan nu. Julkort ska inte skickas några från familjen P. Jag sparar in några träd och skänker en slant för julkorten till välgörenhet istället. Jag kunde inte låta bli. 2 schampokakor är beställda. En för fett hår och en för mjäll. Återkommer om hur dom fungerar. En kaka ska räcka till 60 - 80 tvättar, det återkommer jag också om den gör eller inte.

1 kommentar:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...