onsdag 21 december 2011

Julpynt - check

Jag har inga direkta julkänslor. Tror det är för att jag jobbar så pass mycket som jag gör just nu. Vi har rätt mycket att göra på jobbet igen så när jag kommer hem är jag helt slut. Jag behöver nästan en hel dag till att vila upp mig. Men det har jag ju inte när jag bara är ledig en dag och det snart är jul. =) Jag mår inte 100 bra heller och det gör att jag blir ännu tröttare. Tung i bröstet, lite småont i bröstet bland annat. Idag hade jag enda lediga dagen denna vecka. Från jobbet vill säga. Jag har städat, tvättat, lagt in tvätt och julpyntat bland annat. Så nu är julpyntningen klar. Jag fick ingen mer julkänsla för det men jag hoppas den kommer snart. Kvällen innan julafton brukar vi klä granen. Jag jobbar då så resten av familjen P får klara av på klädningen själva.
Idag gick L sista dagen innan jullovet. Vi hade med varsin liten chokladbit och gav fröknarna. Igår kväll när jag jobbade hade dom avslutning i kyrkan med fackeltåg och julspel. Tryfflarna är rullade. Nu är det bara marsipanen kvar så är julgodiset klart. S har lovat att göra marsipanen så jag hoppas hon gör det så jag slipper ställa mig och göra marsipangubbar när jag kommer hem fredag kväll. Degen är gjord så det är bara figurgörandet kvar. På posten kom det 3 biobiljetter och en bagagebricka som tack för lite reklam som jag gjort på bloggen. Kul med lite uppskattning. =)Det kom också två stumpastakar. Jag efterlyste stumpastake på Facebook och det var en som svarade. Hon ville ha 10 kronor/styck + frakt. Så 80 kronor för båda två. =) Jag trodde jag var klar med alla julklappar med L fick för sig att hon skulle ge maken en egen julklapp. Hon skulle ge honom maskar kom hon på eftersom han gillar att fiska. Snäll som jag är tog jag med henne till en fisk och sportaffär idag. Det kändes lite pinsamt att säga att L ville ge pappa maskar i julklapp. Men dom var väldigt hjälpsamma. Det är inte levande maskar i burken. L slog till och med in klappen själv. =) Förra veckan när jag jobbade en dag och maken var på kurs med övernattning på annan ort tog svärmor hand om L. Hon fixade även kvällsmaten men åkte hem innan disken. =( Hon gillade inte våra mattallrikar. Vi hade 12 stycken blåa från Ikea. Men några har gått sönder och några har tappat lite fliser. Så vi kompletterade med några svarta tallrikar. Vi har 12 stycken men alla är inte 100 hela. Svärmor tyckte vi skulle slänga (några eller alla det förtäljer inte historien) tallrikar så hon köpte nya vita och gav oss. Det är 10 stycken. Jag kan gå med på att slänga dom tallrikarna som det har lossat lite bitar ifrån men inte dom andra som är hela. Så numera kommer vi att ha 3 olika färger på tallrikarna på matbordet. =) Fast jag slänger inte dom andra tallrikarna, jag sparar dom i syrummet om jag vill göra mosaik någon gång. =) En gång gjorde S och jag örhängen av gamla tallriksskärvor. Dom blev väldigt snygga. Kanske ska ta upp den hobbyn igen nu. =)

1 kommentar:

zwampe sa...

jobbigt när man inte är pigg...hoppas det blir bättre snart.

Ha en bra Jul!

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...