tisdag 13 december 2011

Knäont, slagsmål, julsjuka och pannkaksstruvor

L hade med sig en kompis hem idag också. =) En tjej som går i ettan. Dom lekte nere i källaren och gjorde bland annat hinderbanor. När hennes mamma kom fick hon vänta för dom skulle städa först sa dom. Jag gick ner i källaren till min älskare (som maken brukar kalla datorn, husvagnen är hans älskarinna) och fick då se att det lös utanför matkällaren. Jag gick dit och skulle släcka, för att komma dit måste man gå genom hobbyrummet. Det tar en stund innan lysröret tänds men jag som gått där miljoner gånger förut började gå fast det fortfarande var kolmörkt. Vi har en liten studsmatta, den hade dom visst glömt att städa bort för jag snubblade på den. Slog en volt, ramlade över studsmattan in i en hantel och en magtränare för att slutligen ramla med huvudet före i L:s dock skötbord. Knät är nu blått, svullet och värker utav bara den. =( Jag som hade övertalat mig själv att jag absolut inte skulle få julsjuka som enligt min kollega igår är den vanligaste sjukan nu innan jul. Jag skulle jobba alla dagar resten av året. Känns inte som om jag gör annat än vabar och sjukskriver mig just nu. =( Att då ringa till chefen och säga att jag slagit en volt och stukat knät känns inget lockande.
Jag har bakat struvor och mandelmusslor. Struvor har jag bakat förr men inte mandelmusslor. Men jag vet inte vad jag gjorde för fel med struvorna. Dom blev mjuka. =( Enligt M och S smakar dom pannkaka med socker på. =( Just nu ligger dom i frysen för att hårdna till. Smaken vet jag inte om den ändras, det kanske fortfarande smakar pannkaka. Så nu vet jag inte om jag ska: ett bjuda på dom ändå och le och låtsas som ingenting. Två: skrota dom och inte ha struvor på julbordet. Tre: skrota dom och köpa färdiga struvor. Fyra: skrota dom och baka nya struvor. Jag skulle behöva göra nya för att bevisa att jag kan göra dom. Ungefär som när man ramlat av cykeln så ska man cykla på en gång igen. Jag har även varit och köpt en ny toppstjärna och ny belysning till julgranen. 60 kronor via Facebooks säljsida. =) På posten kom det en Rorri racerbil dvd och två myrbrickor för att jag svarat på undersökningar. När jag var nere i källaren på förmiddagen och skrev in saker som ska bytas bort och säljas på Facebook väsnades det jättemycket från ena sköldpaddsakvariet. Linn och Jacob bråkade jättemycket. Dom hade bitit fast i varandras ansiktet. Jag särade på dom men efter en liten stund jagade Linn in Jacob i ett hörn och försökte attackera igen. När jag berättade för maken sa han att han sett dom bråka massor med gånger. Han vi fick dom av sa att dom aldrig bråkade. =( Så nu vet jag inte om jag ska: Ett ge bort Linn eller Jacob. Två: ge bort båda två, fast inte till samma hem. Tre: skaffa ett tredje akvarium. Men det är tillräckligt tråkigt att byta vatten på två akvarium. =( Fyra: Ge bort Skalman eller Bosse så att Linn eller Jacob får vara med den andra. Men han vi fick dom av sa att bara Linn och Jacob gick ihop och att bara Skalman och Bosse gjorde det. Sen har jag ett tredje huvudbry också. Vårens kurs på Medborgarskolan. Förslaget på tid och vad som ska stå i katalogen kom idag. Vill man ändra något ska man ringa senast imorgon. Snabba ryck. Så nu vet jag inte om jag ska: Ett ha kursen. Två: inte ha kursen. Måste jag söka semester så har jag så få dagar så då räcker dom bara till 2 veckor i sommar och inga dagar i höst eller vinter. Det är därför jag måste jobba alla dagar nu i mellandagarna och innan jul. Jag har gjort slut på semesterdagar tack vare Medborgarskolan. Söker jag inte semester utan tar obetald semester förlorar jag 1000 kronor/kväll. =( En enorm summa som gör stora hål i våran ekonomi. =(

4 kommentarer:

Jane Melander sa...

Det går vilt till hos er!!

KRAM!!

Anonym sa...

Tycker struvor alltid brukar smaka pannkaka, iallafall de min mor brukar göra. Men pannkaka är ju gott så jag kan äta mängder.

zwampe sa...

ajdå hoppas knät blir bra snart..ha en bra dag!

Bli rik i ditt liv!/Ann sa...

men hjälp, hemma är farligt, det kan jag skriva under på. krya på dig!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...